آخرین اخبار

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش برنامه روز جمعه منطقه نقله بر شهرستان رستم آباد

مورخ : 19/08/1396

(برنامه مشترک گروه دامون انزلی و گروه چکاد انزلی)

جلودار برنامه : فیروزه ایران نژاد از گروه چکاد

عقبدار برنامه : آرمان فاضلی از گروه دامون

راهنما : فیروزه ایران نژاد

کوهیاران بانوان : خانم الهه نوروزی . خانم یکتاپرست

کوهیاران آقایان : آقای آرین صفایی و آقای سیامک اشکان زاده و آقای رضا عباس پور و آقای حمید نیکوفرجام

جمعه مورخ 1396/08/19 به سرپرستی مرتضی یاری نیا  4 مینی بوس ساعت 5:30 صبح از میدان پرستار شروع به سوار کردن همنوردان پرداختند ، ساعت 6:30 از انزلی به سمت شهرستان رستم آباد (مقصد) خارج شدیم.و در ساعت 7صبح تعدادی از همنوردان را در رشت سوار کرده و به حرکت ادامه دادیم در ساعت 8 صبح به منطقه امام زاده هاشم رسیدیم و در سوپر مارکت و نانوایی و خوردن صبحانه توقف کرده و در ساعت 8:30 آغاز به حرکت کردیم و در ساعت 8:50 صبح به منطقه مورد نظر رسیدیم و همنوردان از مینی بوس ها پیاده و آماده برای حرکت شدن و در ساعت 9 پس از صحبت های سرپرست درباره چگونگی برنامه و گفتن نکات مورد نیاز در اجرای برنامه و تعیین عوامل برنامه برنامه شروع به حرکت کردیم .

پس از پیمودن مسافتی راهنما برنامه با اعلام به سرپرست برنامه در جهت نگه داشتن همنوردان برای تعیین مسیر جدید به پایین تپه ها رفت و پس از اطلاع از مسیر دوباره به مسیر اصلی موجود ادامه دادیم . هوا خیلی به نظر خوب میومد اثری از اون بارانی  که پیش بینی کرده بودیم  نبود طبیعت بکری که پیش رومون بود لذت بخش بودن مسیر را دوچندان میکرد دوستان همنورد هم بین مسیر  به عکاسی در طبیعت می پرداختند و ارام به حرکت ادامه میدادیم در ساعت 10:30 پس از رسیدن به منطقه روستایی توقف برای استراحت و خوردن آب اشامیدنی و در ساعت 10:35 شروع به حرکت کردیم .

برنامه رفته رفته بسیار جالب میشد سرپرست برنامه و دیگر همنوردان همچنان منتظر بارش باران بودن ولی آب و هوا بسیار خوب و رو به سردی بود . برنامه بسیار زیباتر شد و در ساعت 11:15 در منطقه ای بسیار زیبا و بکر سرپرست زمانی توقف برای استراحت و عکاسی و در ساعت 11:30 شروع به حرکت کردیم پس از گذشت دقایقی ابرها شروع به بارندگی کردند ولی به دلیل پوشیده شدن اسمان توسط شاخ و برگ درختان انقدر تاثیر گذار نبود و به مسیر ادامه دادیم در نهایت در ساعت 11:55 به نقطه ای تپه ای با شیب نسبتا زیاد رسیدیم که اغلب همونوردان با کمک کوهیاران و همنوردان با تجربه بالا امدند تا به مقصد مورد نظر رسیدند .

پس از رسیدم به مقصد مورد نظر ، راهنما برنامه ضمن اعلام به سرپرست مبنی بر اینکه در بالاتر از این مکان یک امام زاده با فاصله زمانی پنج دقیقه ای با شیب نسبتا زیاد وجود دارد که به انجا رفته سپس به همین مکان برگشته تا استقرار پیدا کنیم اما سرپرست با بررسی و در نظر گرفتن وضعیت تمامی همنوردان ، همه را جمع کرده و ضمن اعلام شرایط ، از همنوردان خواست تا هرکسی توانایی بالا رفتن دارد با سرپرستی شخص تعیین شده به بالا رفته و بقیه دوستان هم در همین مکان استقرار پیدا کنند . عده کمی از دوستان به بالا رفتند پس از ده دقیقه به محل استقرار حضور پیدا کردند و به خوردن ناهار و استراحت پرداختند .

پس از بازیها و تفریحات و گرفتن عکس های تکی و دسته جمعی همنوردان ساعت 14:15 بارندگی شروع شد و دیگر زیر بارون جایی برای استراحت نبود سرپرست اعلام برپایی و بازگشت میکند ساعت 15 حرکت  کردیم و در ساعت 16:20 هم توقف کردیم تا همه گروه جمع شوند . شروع به حرکت کنیم و پس از کمی استراحت حرکت را به سمت مینی بوس ها اغاز کردیم و در ساعت 17:45 به مینی بوس ها رسیدیم و به دلیل شرایط خاص به وجود امده ابتدا خانم های همنورد با یک مینی بوس و اقایان همنورد با باقی مینی بوس ها به امام زاده هاشم برده شدند و در ساعت  در ساعت 18:20 دقیقه مینی بوس ها حرکت کردن به سمت انزلی پس از گذشت دقایقی یکی از مینی بوس ها که به خاطر بروز مشکلی جا مانده بود و مینی بوس های جلویی دقایقی را در میدان گیل رشت توقف کرده تا  تا مینی بوس عقبی برسد و در ساعت 19:10 دقیقه به حرکت ادامه دادیم ودر ساعت 20:15 دقیقه به ورودی انزلی رسیدیم و در نهایت ساعت 21 سرپرست برنامه بعد از اطلاع از پیاده شدن تمامی همنوردان در مقصد های تعیین شده با اخرین مینی بوس در اخرین ایستگاه (خیابان پرستار) پیاده شد .

در پایان تشکر میکنم از تمام عوامل این گروه برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه و پوزش میخواهم از کلیه همنوردان بابت سختی های مسیر و شرایط سختی که به وجود امده بود

با سپاس فراوان از شما

سرپرست برنامه : مرتضی یاری نیا

برزه کوه ( 17 آذر 96 )

به نام خدا گزارش برنامه برز...

برگزاری کلاس پزشکی کوهستان در رشت

به نام خدا برگزاری کلاس پزشکی...

گدوک ( 10 آذر 96 )

به نام خدا   به نام خالق ز...

کارگاه آموزشی در رشت

صعود به قله الوند ( 26و27 آبان 96 )

گزارش برنامه الوند همدان مورخ ...

تجلیل از نام آوران رشته کوهنوردی در گیلان

به نام خدا روز چهارشنبه ۲۴ ...

نقله بر ( 19 آبان 96 )

بسم الله الرحمن الرحیم گزارش ...

تجر ( 12 آبان 96 )

گزارش صعود گروه دامون انزلی به...

برگزاری جشن کوچک نایب قهرمانی کشوری برای امیر حسین فرهنگی در رشته سنگ نوردی داخل سالن ...

به نام خدا برگزاری جشن کوچک ن...

روشنده ( 5 آبان 96 )

به نام خدا روشنده- پونل - ر...

برنامه گروه

تابستان 95
پاییز و زمستان 95
بهار 96
تابستان 96

آخرین اخبار

برگزاری کلاس...

به نام خدا برگزاری کلاس پزشکی کوهستان...

تجلیل از نام...

به نام خدا روز چهارشنبه ۲۴ آبان،...

برگزاری جشن ...

به نام خدا برگزاری جشن کوچک نایب...

قله کورژنوسک...

دو کوهنورد گیلانی در راه صعود...

سیزده تیر رو...

صعود سال 90 گروه دامون به...

پروژه صعود ب...

سعید خاشاکی کوهنورد با سابقه گیلانی...

ارمان حداد د...

آرمان حداد هیمالیا نورد استان گیلان...