آخرین اخبار

صعود به قله الوند ( 26و27 آبان 96 )

گزارش برنامه الوند همدان مورخ 96/08/26.27

توضیحات مختصری درباره قله الوند:
کوه الوند بلندترین کوه در کوهستان الوند است و ۳۵۸۴ متر ارتفاع دارد. این کوه در فاصله صخرهٔ بزرگ کوه الوند و دامنهٔ جنوبی آن که رو به تویسرکان است، شکافی کوچک و گود، سنگچین شده‌است. برخی عقیده دارند که این شکاف آرامگاه سام پسر نوح است. یک راه رسیدن به قلهٔ این کوه از مسیر دره گنج‌نامه، کیوارستان، میدان میشان و تخت نادر است. در میدان میشان پناهگاه برای استراحت کوهنوردان وجود دارد. راه دیگر دست‌یابی به قله از ضلع جنوبی کوه از شهر سرکان است.
عوامل برنامه:
سرپرست:علیرضا سندیانی
راهنما:آقای کاظمی
جلودار:خانم مریم پورنعمت
عقب دار:آقای رضا نوذری
درود و خسته نباشید به همنوردان.
 برنامه طبق هماهنگی قبلی سرپرست ساعت 00:00بامداد روز پنجشنبه مورخ 96/08/25 برای شروع حرکت به سمت همدان همنوردان در محل بی بی حوریه قرار داشتند.
نفرات شرکت کننده دربرنامه :
علیرضا سندیانی_آرمان فاضلی_علیرضاصفایی_علی ساجدی_رضا نوذری _فرزین اصلانی_وحید روزرخ_آقای کاظمی _آقای بهارستانی همراه اقای کاظمی_خانم مریم پورنعمت_نازنین ایلبیگی_الناز عباسپور_زینب حسرت نیا_

ساعت حرکت از بی بی حوریه پس از اماده شدن و سوار شدن دوستان شرکت کننده ساعت 00:22 آغاز شد.
در ساعت 00:56 به رشت رسیده و همراه اقای کاظمی یکی از همنوردان را سوار کرده و به مسیر خود ادامه دادیم.
ساعت 01:35  منطقه امام زاده هاشم
ساعت 02:00 منطقه رودبار
دوستان همنورد در مینی بوس شب سردی رو گذروندن و از منطقه رزن تا همدان برای صبحانه دنبال رستورانی میگشتیم که صبحانه ای بخوریم و در نهایت در ساعت 8:30صبح روز جمعه مورخ 96/08/26 به غار علیصدر رسیدیم.

همگی دوستان از مینی بوس پیاده و میخواستیم در محوطه خود غار علیصدر رستورانی پیدا کنیم و صبحانه ای بخوریم ولی شرایطش ممکن نبود زیرا کل بازارچه و رستورانای محوطه غار علیصدر تعطیل بودن.خلاصه در ساعت 09:00صبح به تصمیم سرپرست و نظر خواهی از کلیه دوستان صبحانه را در داخل مینی بوس خوردیم و حسابی انرژی گرفتیم تا روز خوبی و رقم بزنیم
برای تهیه بیلیط غار اقدام کردیم و پس از تهیه بیلیط ساعت 09:30  به غار رفته و اقایون نوذری و اصلانی و خانم عباسپور پا به پدال شدن و گرم کردن برای برنامه خودشونو..در حین مسیر کسب اطلاعاتی درباره غارعلیصدر توسط عوامل و راهنمایان زحمت کش غار و انداختن عکسایی خاطره انگیز ساعت 11:30 از غار خارج شدیم.

برای ناهار سرپرست برنامه تصمیم گرفت که دوستان ناهار خود را در محوطه غار میل کنند و اتلاف وقتی صورت نگیرد،ساعت 11:50الی 12:15 به صرف ناهار پرداختیم.
ساعت 12:20 از غار علیصدر حرکت کردیم به سمت گنجنامه.
ساعت13:45 رسیدن به گنجنامه.
دوستان پیاده شدن و کولهای خودشون رو اماده کردن و پس از انجام  خرید دوستان در ساعت 14:18 حرکت را شروع کرده و کمی نگذشته بود از حرکت در ساعت 14:25 که به تصمیم سرپرست و هم نظری دوستان محلی توقف کرده و به صرف چای پرداختیم تا حسابی اماده حرکت باشیم.در ساعت 14:40حرکت خود را ادامه داده و به گنجنامه رسیدیم و پس از چند عکس یادگاری به راه خود ادامه دادیم هوای افتابی  و باد کمی داشتیم در طول مسیر و پس از کوله کشی سنگین در ساعت 16:40 به پناهگاه رسیدیم.
پس از رسیدن به پناهگاه به خوردن چای و نوشیدنی های گرم  و کمی تنقلات پرداختیم.قانون پناهگاه ساعت 9  شب اتاق رو واسه خواب باز میکردن تا ساعت 9:00 کولها رو برای قله سبک کرده و به بازی پرداختیم اسم فامیل و ...

امکانات خوب پناهگاه از قبیل سیستم گرمایشی عالی داشتن سرویس بهداشتی در داخل پناهگاه و داشتن امکاناتی مثل تخت،کمک بسزایی به همنوردان میکند برای استراحت قبل صعود.پس از صرف شام و باز شدن اتاق خواب پناهگاه دوستان به استراحت پرداختند .در ساعت 05:00صبح  روز شنبه مورخ 96/08/27 همگی بیدار و ساعت 06:00 به صرف صبحانه پرداختیم.و وسایل اضافه را در مکانی در پناهگاه قرار دادیم همگی بعدازخوردن صبحانه اماده برای حرکت شدیم هوابه شدت سرد بود لباسای گرم جز وسایل موردنیاز برنامه بود و پس از اماده شدن در ساعت06:45 حرکت کردیم به سمت قله و کمی پس از حرکت در یک مکان خوب به مدت 15دقیقه به نرمش صبحگاهی توسط یکی از همنوردان خانم زینب حسرت نیا پرداختیم.

ساعت07:00 حرکت خود را ادامه دادیم رفته رفته با بیرون امدن خورشید از پشت کوها هوا گرم و گرم تر شد و چند دقیقه ای مکث در حرکت برای سبک کردن لباس ها کردیم..و به حرکت ادامه دادیم پس از پیمایش خوب به شادمانی ساعت 9:30 به قله رسیدیم ودوستان به گرفتن عکسای یادگاری دسته جمعی و تکی  پرداختن و بعداز خوردن کمی اجیل و میوه  اماده برای برگشت شدیم و در ساعت 10:30 از قله به سمت پناهگاه حرکت کردیم

درساعت 12:10به پناهگاه رسیدیم و به گفته سرپرست و نظر جمع ترجیح دادیم ناهار را در پایین(گنجنامه) بخوریم و پس از برداشتن وسایلی که قبل از صعود در پناهگاه گذاشته بودیم برای سبک کردن کولها ساعت 13:15 از پناهگاه به سمت گنجنامه حرکت کردیم
و در ساعت 14:35 به گنجنامه رسیدیم و برای صرف ناهار به رستورانی رفتیم و ناهاری میل کردیم.
در ساعت 16:15 به سمت مینی بوس رفتیم و در ساعت  17:10 رسیدیم به مکان دیدنی باباطاهر عریان و در آن جا به گرفتن عکس یادگاری پرداختیم و در ساعت 17:28 حرکت کردیم.

دوستان همگی منتظر خوردن شامی سبک بودن و در رستورانی در کوهین در ساعت 21:40 توقف کرده و دوستان سوپ سفارش دادن البته به دلیل مقدار کم بودن سوپ دوستان سیر نشدن خلاصه در ساعت 22:10 حرکت کردیم به سمت انزلی
و در ساعت 00:45 به انزلی رسیدیم
ضمن تبریک و خداقوت به همگی دوستان و همنوردان بابت تلاش در صعودی خوب و صبر خودشون و ساختن خاطره ای به یادماندنی در این برنامه.

آرمان فاضلی

برزه کوه ( 17 آذر 96 )

به نام خدا گزارش برنامه برز...

برگزاری کلاس پزشکی کوهستان در رشت

به نام خدا برگزاری کلاس پزشکی...

گدوک ( 10 آذر 96 )

به نام خدا   به نام خالق ز...

کارگاه آموزشی در رشت

صعود به قله الوند ( 26و27 آبان 96 )

گزارش برنامه الوند همدان مورخ ...

تجلیل از نام آوران رشته کوهنوردی در گیلان

به نام خدا روز چهارشنبه ۲۴ ...

نقله بر ( 19 آبان 96 )

بسم الله الرحمن الرحیم گزارش ...

تجر ( 12 آبان 96 )

گزارش صعود گروه دامون انزلی به...

برگزاری جشن کوچک نایب قهرمانی کشوری برای امیر حسین فرهنگی در رشته سنگ نوردی داخل سالن ...

به نام خدا برگزاری جشن کوچک ن...

روشنده ( 5 آبان 96 )

به نام خدا روشنده- پونل - ر...

برنامه گروه

تابستان 95
پاییز و زمستان 95
بهار 96
تابستان 96

آخرین اخبار

برگزاری کلاس...

به نام خدا برگزاری کلاس پزشکی کوهستان...

تجلیل از نام...

به نام خدا روز چهارشنبه ۲۴ آبان،...

برگزاری جشن ...

به نام خدا برگزاری جشن کوچک نایب...

قله کورژنوسک...

دو کوهنورد گیلانی در راه صعود...

سیزده تیر رو...

صعود سال 90 گروه دامون به...

پروژه صعود ب...

سعید خاشاکی کوهنورد با سابقه گیلانی...

ارمان حداد د...

آرمان حداد هیمالیا نورد استان گیلان...