شاه معلم ( 24 و 25 اسفند 96 )

به نام خدا

گزارش برنامه شاه معلم در تاریخ 24 و 25 اسفند 96 :

سرپرست: سمیرا عالی

راهنما: داوود کریم بخش

جلودار: مریم تمدن

عقب دار: عرفان خوشدل

صعود همواره دلچسب و زیباست... صعود بر بلندای کوهستان ... صعود بر قله عشق ... آنجا که باد همچون تازیانه می تازد و تو رو در روی باد پذیرایش می شوی و ادامه می دهی ... انجا که دو قدم به جلو و یک قدم به عقب می گذاری در درونت تلاطم عشق و مبارزه را بر می انگیزی و پیش به سوی قله عشق سر سختانه گام بر می داری ... آری گویند هدف قله نیست اما برای من همه قله ها مهم اند چون از فراز آنها می توانم زیبایی بیکران خداوند را نظاره گر باشم.

مسیر شاه معلم 4 مسیر بیشتر شناخته شده ( که بیشتر کوهنوردان از این مسیر ها صعود می کنند ) دارد

مسیر جبهه شمالی - مسیر خط الراس - مسیر جبهه جنوبی ( دولیچال ) و از شهرستان ماسال از منطقه مشهد میرزا ( محل کشته شدن میرزا کوچک خان ) و ییلاق خانه بند که مسیری مناسب با شیب کمتر می باشد.

مسیر صعود ما نیز به علت وزش باد از مسیر جبهه شمالی تا منطقه ای که به مسیر خط الراس می رسد یعنی شیب قبل پاگرد انجام شد و اکنون گزارش برنامه:

ساعت 16:05 روز پنجشنبه از انزلی با تعداد 17 نفر خارج شدیم. قرار بود شب را در خانه ای در ماسوله که قبلا هماهنگ کرده بودیم بگذرانیم و 9 نفر صبح صعود کرده و بقیه به گردش در ماسوله بپردازند. در ساعت 18:00 به ماسوله رسیدیم و به سمت خانه خانم رحمتی حرکت کردیم. پس از مستقر شدن و صحبت اینجانب با دوستان و تعیین برنامه روز جمعه همگی راهی بازار شدیم. خاموشی در ساعت 23:00 اعلام شد و نفرات صعود کننده پس از صرف شام آماده استراحت شدند.

صبح جامعه در ساعت 4:00 بیدارشدیم و پس از اماده کردن کوله ها و ملحق شدن یکی از همنوردان از رشت به ما در ساعت 4:35 حرکت کردیم.

نسیم ملایمی می وزید ولی برای بالا طبق سایت هواشناسی باد شدید پیشبینی شده بود. پس از رسیدن به امامزاده مسیر یکی از دوستان مشکل معده پیدا کرد و به همراه همنورد دیگر آقای ارسلان باقری به سمت خانه برگردانده شد و قرار شد اقای باقری با دوستان دیگر صعود کنند و دوباره به ما ملحق شوند. هر چقدر به جاده دورکله و منطقه خارند نزدیک می شدیم شدت وزش باد بیشتر می شد. در ساعت 6:45 به جاده و پای خارند رسیدیم ( خیلی از همنوردان با ماشین تا این جاده آمده و از اینجا صعود خود را آغاز می کنند. )

پس از صرف صبحانه در ساعت 7:00 حرکت کردیم. پس از عبور از منطقه تخته سنگ ها ( بالای کارگاه ) به علت باد شدید وارد مسیر جبهه شمالی شدیم تا از شدت باد در امان باشیم.

این مسیر کمی طولانی تر و با شیب کمتر می باشد و دارای چشمه نیز است. پس از عبور از کلبه و چشمه ها به سمت مسیر خط الراس بالا کشیدیم

و با گذر از شیب منتهی به پاگرد ( منطقه زیر قله که با قله 45 دقیقه فاصله دارد ) در ساعت 10:25 به پاگرد رسیدیم.

حدود یک ربعی استراحت کرده و ساعت 10:45 به راه افتادیم. ( یکی از همنوردان که به دلیل خستگی از ما عقب تر بود با همنورد دیگرمان که قرار بود به ما ملحق شود و تا پاگرد آمده بود  به سمت پایین برگشتند که البته بعد در مسیر برگشت دوستانمان را دیدیم. )باد همچنان می وزید و ما با هر دو قدم به جلو یک قدم به عقب بر می گشتیم. سرانجام با همت دوستان و رویارویی با باد سر سخت در ساعت 11:45 به قله 3058 متری شاه معلم رسیدیم.

دقایقی در سنگچین زیبای قله که برف هم داشت نشسته و پس از گرفتن عکس در ساعت 11:57 راهی پایین شدیم.

ساعت 14:45 به جاده دوریکله رسیدیم و پس از استراحت ده دقیقه ای به راه افتادیم. وقتی به سمت قله نگاه کردم هوا آن بالا بسیار خراب شده و نصیب ما نیز رگبار تند باران شد و سرنجام در ساعت 16:00 به ماسوله رسیدیم و پس از ملحق شدن به سایر دوستان به سمت مینی بوس حرکت کردیم.

در انتها تشکر ویژه از اقای باقری  که در حالیکه توانایی صعود داشتند به خاطر همراهی همنورد دیگر گروه به سمت پایین برگشتند . و نیز تشکر از آقای صفایی برای سرپرستی گروه پایین.

سپاس از همنوردان پر تلاشم در این صعود

شاد و سلامت باشید

عالی

اطلاعیه برنامه علم کوه

شاه معلم شبانه ( 7 و 8 تیر 97 )

به نام خدا گزارش صعود شبانه گ...

آبشار پره سر ( 1 تیر 97 )

به نام خدا برنامه آبشار دوقلو...

آزادکوه ( 31 خرداد و 1 تیر 97 )

به نام خدا گزارش صعود به قله ...

کله قندی ( 18 خرداد 97 )

به نام خدا ...

دوره نقشه خوانی و کار با قطب نما

هزینه دوره: 45000 تومان تار...

دشت شقایق ( 11 خرداد 97 )

به نام خدا  ...

چسلی ( 28 اردیبهشت 97 )

به نام خدا برنامه چسلی در ماس...

کلاهو ( 21 اردیبهشت 97 )

به نام خدا برنامه صعود به قله...

کوهروبار ( 14 اردیبهشت 97 )

به نام خدا

برنامه گروه

تابستان 95
پاییز و زمستان 95
بهار 96
تابستان 96

آخرین اخبار

کسب مقام اول...

به نام خدا کسب مقام اول آقای...

کلاس تغذیه د...

به نام خدا یک کلاس تغذیه در...

فراخوان صعود...

روابط عمومی دامون : 09116137161

مسابقه سنگ ن...

مسابقه سنگ نوردی استان گیلان تاریخ: 96/12/18...

صعود مشترک گ...

به نام خدا روز جمعه 13 بهمن...

پخش فیلم مست...

پخش فیلم مستند و گزارش خوانی...

نتایج چهارمی...

چهارمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر/گرامیداشت...