تریشوم ( 23 آذر 97 )

به نام خدا

گزارش صعود گروه دامون بندر انزلی به قله تریشوم ( 23/9/97 )

سرپرست: سعید غلامعلی پور

راهنما: داوود کریم بخش

جلودار: عرفان خوشدل

عقب دار: رامین شیر جهانی

سرپرست تیم دوم: مریم تمدن

تعداد: 27 تن

این رسم دلبری را از کجا یاد گرفته ای نمی دانم. یک روز با طوفان و برف بر صورتمان سیلی میزنی به خیالت از تو دلسرد می شویم. یک روز با صدای خش خش برگ هایت برایمان موسیقی می نوازی. یک روز از سرما گریزان و یک روز در گرمای وجودت به دنبال لحظه ای استراحت در کنار خنکی چشمه هایت. امروز ولی برایمان لباسی از جنس مه و ابر بر تن کردی. با باد در دشت هایت به استقبالمان آمدی و لباس مه آلودت را کنار زدی و خودی به ما نشان دادی. در آن سمت از لاسه سر گرفته تا گدوک و آسمان کوه در دریای مواج ابرت شناور بودند و شاه معلمی که رخ به ما نشان نداد تا در حسرت دیدارش بمانیم. اما در این همه هیاهو تو از همه زیباتر بودی تریشوم من ...

خلاصه زمان بندی: خروج از انزلی: 4:10 شروع برنامه: 6:50  قله: 12:25  پایان برنامه: 17:15

جمعه 23 آذر:

در ساعت 3:30 بامداد مینی بوس برای سوار کردن اولین نفر وارد انزلی شد و در ساعت 4:10 پس از سوار شدن آخرین نفر از انزلی خارج شدیم. سایر نفرات نیز به همراه یک دستگاه سواری بودند. به دلیل کوتاه بودن روز و طبق هماهنگی های سرپرست با همنوردان دیگر توقفی برای خرید وسایل نداشتیم و مستقیم به سمت لارچشمه حرکت کردیم. در ساعت 6:30 به لار چشمه رسیدیم و کمی بعد آن از مینی بوس پیاده شدیم. پس از آماده شدن نفرات و توضیحات سرپرست در ساعت 6:50 حرکت کردیم. هوا کمی مه آلود بود و کم کم به روشنی می رفت. پس از کمی پیمایش به دلیل کمبود وقت و احتمال اینکه همه نتوانند با هم به قله بیایند طبق نظر سرپرست گروه به دو تیم تقسیم شد تا تیم اول با سرعت بیشتر حرکت کند. پس از جدا شدن در ساعت 8:50 به کلبه ها در زودل بالا رسیدیم. حدود ده دقیقه در آنجا توقف کردیم و سپس راهی شدیم. بعد از کمی پیمایش به منطقه دو راهی رسیدیم. در این جا مسیر سمت راست مسیری طولانی تر یا شیب کمتر که از زیر یال عبور می کند و مسیر چپ که مسیر یال با شیب تند تر می باشد. با مشورت با راهنما از مسیر یال به سمت قله حرکت کردیم.

در ساعت 10:00 به سنگ بزرگ معروف در مسیر رسیدیم و اندکی استراحت کرده و عکس گرفتیم. پس از گذر از سنگ بزرگ و کمی قبل از کلبه های انتهایی مسیر هوا کمی از حالت ابری خود خارج شد و تریشوم در جلوی ما نمایان گشت. همچنین در سمت چپ ما خط الراس جنوبی ماسوله ( لاسه سر. دوخون. گدوک و آسمان کوه ) از میان ابر ها سر به بیرون آورده بودند و تصاویر وصف ناپذیری را برایمان رقم زدند. در ساعت 10:50 به کلبه های انتهایی مسیر در کنار چشمه رسیدیم. کمی استراحت کرده و را افتادیم.

پر شیب ترین قسمت مسیر شیب انتهای آن یعنی بین کلبه ها و قله است. از نکات قابل توجه آب شدن برف هایی بود که در هفته های گذشته در منطقه باریده بود که این امر کمی از سختی مسیر کاسته بود. کمی باد می وزید که موجب کندی حرکت گروه بود.

سرانجام با گامی منظم در ساعت 12:25 به قله رسیدیم. باد تندی در حال وزیدن بود. تیم دوم هم تا کنار کلبه های انتهایی مسیر بالا آمده بودند که تصمیم گرفته شد به خاطر کمبود وقت تیم دوم در همان جا صعود را به پایان برساند. پس از گرفتن عکس و کمی استراحت در ساعت 12:45 به سمت پایین حرکت کردیم.

در ساعت 13:45 به کلبه های چشمه رسیدیم و ناهار را آنجا صرف کردیم. تیم دوم زودتر به سمت پایین حرکت کرده بودند. در ساعت 14:15 به سمت زودل حرکت کردیم و در ساعت 15:45 به زودل بالا رسیدیم. و پس از کمی استراحت در ساعت 17:15 به زودل پایین رسیدیم. در انتها جا دارد از جناب غلامعلی پور به دلیل برنامه ریزی دقیق و منظم و راهنمای خوبمان آقای کریم بخش و خانم شجری کهن مربی خوبمان که در این برنامه ما را همراهی کردند تشکر کنم. همچنین از آقای شیر جهانی که برای انجام این برنامه وسیله شخصی خود را همراه آوردند بسیار سپاسگزارم.

عرفان خوشدل

اطلاعیه مجمع عمومی

درود بر اعضای محترم گروه کو...

غار دانیال (15 شهریور 98)

غار دانیال (سلمانشهر) سرپرس...

باباچال ( 1 شهریور 98)

سرپرست برنامه: آقای سهند راس...

ماهی مشو (25 مرداد 98)

سرپرست : وحید روزرخ تعداد ن...

دماوند (15 و 16و 17 مرداد 98)

سرپرست : علیرضا سندیانی راه...

تسلیت ...

تسلیت واژه ی کمیست برای ابرا...

آبشار لوشکی (11 مرداد 98)

گزارش برنامه ی آبشار لوشک...

آبشار موشه_ لاهیجان (4 مرداد 98)

سرپرست : سوگند عسگری راهنما...

پیام تسلیت

درگذشت پیشکسوت خوش نام کوهنو...

کله قندی (28 تیر 98 )

گزارش صعود تیم فنی دامون به ...