کلاهو (3 آبان 98)

عقب دار: سعید احدی

کوهیار: رامین شیرجهانی

تعداد: 17 تن

مقصد تالش زیبا بود در جمعه ای سرد و بارانی ... در ساعت 4:25 از انزلی خارج شدیم. دو نفر از همنوردان در سنگاچین و کپورچال به ما ملحق شدند. پس از گذر از رضوانشهر ، پره سر به شهر تالش رسیدیم و به سمت منطقه ییلاقی مریان حرکت کردیم. پس از نیم ساعتی گویا راننده از طولانی بودن مسیر ییلاق و داشتن شیب آگاهی نداشت که غر غر ها شروع شد در حالیکه من روز قبل صعود روی مسیر و ییلاق مریان تاکید کرده بودم و ایشون هم چشم چشم گفته بود!! خلاصه آرام آرام تا منطقه لزه بون ( اگر درست اسم منطقه یادم مونده باشه ) پیش رفتیم و همان جا از ادامه راه باز ایستاد. خلاصه از بحث و توضیح با راننده که بگذریم با اقای رسول پور فتحی که قرار بود از منطقه حسن دیر مانی ما را تا روستای گودول ببرد تماس گرفتیم و قرار شد ایشان با فرستادن یک وانت از پایین به سمت ما ، تا ییلاق مریان بیاییم و بعد خودشان ما را تا گودول ببرند.

باران ریز تندی در حال بارش بود و ما در کنار مینی بوس منتظر ماشین بودیم. پس از رسیدن وانت و سوار شدن همنوردان به سمت مریان حرکت کردیم. خدا رو شکر باران قطع شده بود و دوستان پشت وانت زیاد اذیت نشدند. حدود ده دقیقه ای در مریان منتظر وانت دوم ماندیم و پس از آمدن وانت و سوار شدن ، از مریان به سمت روستای گودول حرکت کردیم. از بعد مریان یعنی منطقه حسن دیرمانی و در واقع بعد پل تا گودول جاده مناسب نیست مخصوصا در مواقع بارندگی. یا باید پیاده طی مسیر کرد یا با وانت یا پاترول تا روستا رفت. خلاصه ساعت 8:25 به گودول رسیدیم و پس از صحبت با همنوردان جهت معرفی عوامل اجرایی برنامه در ساعت 8:30 صعود آغاز شد. این روستا آنتن دهی موبایل موجود است و کمی بالاتر از پرچین های خانه های روستا آب لوله کشی از چشمه های بالا دست فراهم می باشد. تا پای دره مسیر کفی است و سپس باید شیب دره را تا رسیدن به منطقه زین اسبی که سمت راست آن به قله تیلار ( بلند ترین قله منطقه ) و سمت چپ آن به قله کلاهو می رود ، بالا بکشیم.

در اواسط مسیر شیب دره باران هر از گاهی رگباری شروع و قطع می شد. در ساعت 10:10 به منطقه زین اسبی رسیدیم. مه همچنان جولان می داد و گاهی با کنار رفتن مه روستا های پایین دست مسیر مشخص می شد و منظره هایی بی بدیل را در مقابل چشمان ما به نمایش می گذاشت. پس از کمی استراحت و گرفتن عکس در ساعت 10:25 به سمت قله راهی شدم. مسیر شیب ملایمی می گیرد و به سمت قله کمی افزایش می یابد.

سر انجام در ساعت 11:30 به قله کلاهو با ارتفاع تقریبی 2351 متر رسیدیم. به علت سرد بودن و وزش باد پس از یک ربع استراحت و گرفتن عکس در ساعت 11:45 به سمت پایین حرکت کردیم. در منطقه زین اسبی برای ناهار توقف کردیم و تا شروع به خوردن کردیم بارش رگباری شروع شد و به ناچار سریع ناهار خورده و به سمت گودول حرکت کردیم. ساعت 14:10 به گودول مه گرفته رسیدیم. اقای پور فتحی زحمت کشیده و دوباره ما را تا ییلاق مریان اوردند دوباره وانت پسر عمویشان را سوار شده و به مینی بوس که در منطقه کیشون بون منتظر ما بود در ساعت 15:35 رسیدیم.

در انتها تشکر فراوان از اقای رسول پور فتحی و پسر عمویشان که اگر کمک آنها ( از جهت وسیله نقلیه ) نبود ممکن بود صعود ما به سرانجام نرسد. سپاس از هر دو آنها.

و نیز تشکر از همنوردانی که با صبر و نظم خود صعودی خاطره انگیز را رقم زدند.

شاد و سلامت باشید

عالی

درفک (17 آبان 98)

گزارش صعود گروه کوهنوردی دام...

کلاهو (3 آبان 98)

کلاهو 2351 متر( تالش) سرپر...

سیانوسر (26 مهر 98)

گزارش برنامه سیانوسر (هشتپر)...

برزه کوه (19 مهر98)

گزارش صعود به قله شاه برزه ک...

برنامه فصل پاییز 98 گروه کوهنوردی دامون بندرانزلی

اسبه ریسه (12 مهر 98)

سرپرست: ساعده فلاحت دوست را...

سرک _ رستم آباد (5 مهر 98)

سرپرست: صادق موسوی راهنما: ...

مجمع عمومی گروه کوهنوردی دامون انزلی

مجمع عمومی سالانه گروه کوهنو...

غار دانیال (15 شهریور 98)

غار دانیال (سلمانشهر) سرپرس...

باباچال ( 1 شهریور 98)

سرپرست برنامه: آقای سهند راس...