گیلوند رود ( 2 خرداد 99)

کوهیاران : عباس جوکاری ،الهه نوروزی ، مهدیه شهسواری ، یلدا رمضانی ، الناز غلامی

گزارش نویس: آرزو باطنی

تعداد افراد شرکت کننده : ۶۰ نفر

نوع برنامه ( پیمایش ) : کوهپیمایی "سبک"

وضعیت جوی : آفتابی

معرفی منطقه :

روستای گیلوندرود در حدود ۸ کیلومتری شهر ماسوله و در مسیر جاده فومن به ماسوله، در بخش سردارجنگل از توابع شهر ماکلوان قرار دارد . در جاده فرعی آن حدود ۳ کیلومتر طول با قابلیت اتومبیل رانی می باشد .بعد از گیلوندرود که در ارتفاعات ماسوله واقع شده روستاهای ماکلوان پایین ، کاسیسرا ، کمادول ،سقیبن ، باسکامون ،ملمون و دندونه می باشد .برای رسیدن به روستا حدود ۹ تا ۱۰ کیلومتر پیاده روی لازم هستش و دارای مسیری بسیار بکر برای کوه پیمایی و گردش خانوادگی می باشد .در روستای باسکامون آبشاری به طول ۳۰ متر ارتفاع قرار دارد که به آبشار باسکامون معروف است .

شرح مختصر از برنامه :

در دومین روز از خرداد ۱۳۹۹ گروه دامون اولین برنامه بعد از سه ماه قرنطینه و دور از طبیعت رو با استقبال خوب آغاز کرد .این برنامه در سطح کوه پیمایی سبک با تعداد ۶۰ نفر به سرپرستی وحید روزرخ برگزار شد .

گروه در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه صبح از بی بی حوریه غازیان حرکت و در مسیر بچه‌ها را سوار  و به سمت ماسوله حرکت کرد

ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح از انزلی خارج شدیم .ساعت ۶ و ۱۷ دقیقه صبح یه توقف کوتاه در کپورچال داشتیم و یک نفر را سوار کردیم .

۷:۵۰ دقیقه صبح به روستای گیلوندرود رسیدیم مسیر جنگلی بسیار زیبا و هوا افتابی و بسیار مطبوع بود .بعد از پیاده شدن از مینی بوس و حال و احوال کردن به دلیل چند ماه دوری از کوه، گروه آماده ی حرکت شد.

ابتدا سرپرست برنامه توضیحاتی در مورد اجرای برنامه و وضعیت راه و تاکید بر حفظ محیط زیست در مسیر و  معرفی عوامل برنامه انجام شد . در این برنامه ی گروه یه تیم 20 نفره از گروه دوچرخه سواری موج دریا انزلی حضور داشتند که اینبار با ما همراه شده و  برای کوهپیمایی به دل طبیعت  آمده بودند. به همین منظور و همچنین فعالیت های زیادی که این گروه در کل شهر انجام داده مثل توزیع ماسک رایگان در ایام کرونا .جمع اوری زباله در سطح شهر .ترویج هر روزه استفاده از دوچرخه و  بدون خودرو و غیره... گروه دامون اولین پیکسل افتخاری خود را تقدیم کرد به مدیر زحمتکش این گروه دوچرخه سواری خانم زینب علیزاده و در ادامه به دو نفر از همنوردان عزیز به نام الناز غلامی و الهه نوروزی که بیشترین حضور را  در برنامه ها داشتندو هدیه ای کوچک به رسم یادبود به کوچکترین رکابزن گروه موج دریا که آوا نام داشت و با گروه آمده و  همگام با ما شده بود ، اهدا شد.

در ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح شروع به آغاز کردیم مسیر پر از سرسبزی فصل بهار بود و  بسیار لذت بخش .

بعد از ۱ ساعت پیمایش، ساعت ۹:۲۰ رسیدیم به آبشار باسکامون و توقف برای خوردن صبحانه ، " این آبشار حدودا ارتفاع ۳۰ متری دارد" و محل بسیار زیبایی برای صرف صبحانه بود .

به دلیل نفرات زیادی که برای اولین بار به تیم کوهپیمایی گروه اضافه شده بودند تیم با سرعت پایینی حرکت می کرد.

بعد از خوردن صبحانه و گرفتن عکس در کنار آبشار باسکامون به راه خود ادامه داده و بعد از عبور از چند آب راه در ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه به قهوه خانه قدیمی که بین راه بود رسیدیم و توقف و استراحتی ۲۰ دقیقه ای کنار قهوه‌خونه داشتیم .

در ساعت ۱۲:۱۰ رسیدیم به مقصد . بعد از استقرار پیدا کردن و خوردن ناهار و چند ساعتی استراحت و همچنین انجام بازی های گروهی و خوردن چای زغالی ، ساعت ۴ بعد از ظهر بعد از گرفتن عکس دسته جمعی به سمت پایین حرکت کردیم.

ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه رسیدیم به کلبه های چوبی و همان قهوه خانه قدیمی ، یک توقف نیم ساعته داشتیم و یکی از همنوردان از دکتر شریف که همراه گروه آمده بودند و در هیپنوتیزم هم مهارت داشتند درخواست انجام هیپنوتیزم را کرد ودر این تایم کوتاه دکتر یک هیپنوتیزم کوتاه هم انجام دادند.

بعد پایان استراحت و حرکت دوباره ی گروه ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه به پایان کوهپیمایی امروز و مینیبوس ها رسیدیم ، ۲۰ دقیقه هم کنار مینی‌بوس‌ها توقف داشتیم و سپس به سمت انزلی حرکت کردیم و در ساعت ۲۱:۳۲ به انزلی رسیدیم و بدین گونه اولین برنامه ی گروه دامون بعد مدتها دوری از کوهستان و با به سرانجام رساندن یک روز شاد و به یاد ماندنی به اتمام رسید.

باسپاس از سرپرست برنامه آقای " وحید روزرخ " و راهنمای برنامه آقای " عرفان خوشدل " و همه دوستان همنورد که حضور داشتند.

" پایان "

کله قندی ( 99/4/6 )

به نام خدا برنامه ششم تیر نود...

فوشه ( 99/3/30 )

به نام خدا برنامه فوشه در فوم...

آبشار دوقلو (23 خرداد 99)

برنامه آبشار دوقلوی پره سر ا...

برنامه تابستان 99 دامون

با ما همراه باشید  ...

تیرو ( 16 خرداد 99)

گزارش صعود به قله تیرو ۹۹.۳....

عرض تسلیت

جناب آقای داوود عباسی، پیشکس...

آبشار اشکیلت (9 خرداد 99)

سرپرست: سهند راسخ كار راهنم...

گیلوند رود ( 2 خرداد 99)

گزارش برنامه گیلوندرود ۹۹.۳....

عرض تسلیت

درگذشت جناب آقای حسین ساجدی،...

کوهنوردی و طبیعت گردی در دوران بعد از کرونا

ویروس کرونا به یکباره آمد و ...

برنامه گروه

پاییز و زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
تابستان 99

آخرین اخبار

کوهنوردی و ط...

ویروس کرونا به یکباره آمد و...

برگزاری کارگ...

در تاریخ 98.11.25 ، کارگاه آموزشی...

در تاریخ 98.10.10 کارگاه آموزشی پوشاک...

زمستان 98 د...

با آرزوی صعودهای زمستانی به یادماندنی در...

مجمع عمومی گ...

مجمع عمومی سالانه گروه کوهنوردی دامون...

تابستان 98...

برنامه ی تابستان 98 گروه کوهنوردی...

نصب تابلو قل...

نصب تابلو بر فراز قله لاسه...