کوه روبار مشترک با هیات کوهنوردی بندر انزلی (93/8/2)

صعود به کوه روبار (1717 متر) مشترک با هیات انزلی:

در تاریخ 93/8/02 گروه های بندر انزلی برنامه مشترکی را در منطقه کوه روبار ماسوله با سرپرستی خانم فیروزه ایرانی نژاد اجرا نمودند.

گروه های شرکت کننده: دامون- آریا- چکاد – نینجای سبز- آوای کوهستان- کاسپین- البرز

تعداد کل نفرات شرکت کننده: 139 نفر (پنج مینی بوس)

گروه دامون انزلی با تعداد 22 نفر و سرپرستی آقای رضا عباسپور در این برنامه شرکت نمود. همنوردان دامونی: لیلا عاشورپور- ندا فلاحتکار- صفا بابازاده- معصومه موسوی- فریبا موذن- نیلوفر نیک فال- پرند رافت- آذین روزه دالاری- مینا نوری زاد- سمیرا عالی- حامد گنجی- مجید حق بین- شهرام ادیبی- مسعود باقری- رضا عباسپور- داوود صحرایی- محسن باشتین- رضا امیدی- امیر داداشی- محسن اکبری- مهدی ژرفی- حمید نوربخش- چند نفر از دوستان هم به علت نبود جا با سایر گروه ها آمدند.

جلودار: محمد شاکری( رئیس هیات کوهنوردی بندر انزلی)

عقب دار: آقای هاشمی (چکاد)    کوهیار: از گروه ها تعدادی به عنوان کوهیار انتخاب شدند

به نام خالق هستی

جمعه دوم آبان:

راننده مینی بوس ما آقای رمضانی به موقع و سر وقت در ساعت 4:30 در بی بی حوریه حاضر بود. پس از سوار شدن و سوار کردن دوستان ساعت 5:00 از انزلی خارج شدیم. قرار بود تمام گروه ها راس ساعت 7:00 در ماسوله و منطقه آغوز دار حضور داشته باشند. ساعت 6:00 به فومن و 6:15 به ماکلوان رسیدیم. پس از عبور از منطقه لار چشمه در ساعت 6:45 , ساعت 7:00 در ماسوله بودیم. پس از پیاده شدن با تصمیم سرپرست ساعت 7:15 حرکت کردیم و در ساعت 7:23 در آغوزدار بودیم. حدود یک ساعتی منتظر شدیم تا بقیه گروه های انزلی نیز به ما ملحق شوند. – متاسفانه تاخیر در برنامه ها انگار عادی شده. امیدوارم از این به بعد وقت و وقت شناسی برای همه مهم و یک اصل در این ورزش تلقی شود-

نرمش گروه قبل رسیدن سایر گروه ها

جالب است که هواشناسی در سایت برای امروز (جمعه) نوشته بود آفتابی و زیبا. که این زیبا بسیار جالب بود. قبل از رسیدن گوه های شهرمون , گروه کاوه رشت و دقایقی بعد گروه فراز رشت از آغوز دار عبور کردند. گروه کاوه در منطقه خلیل دشت و گروه فراز در کوه روبار برنامه داشتند. پس از رسیدن گروه ها در ساعت 8:20 حرکت کردیم.

با تصمیم سرپرست کل برنامه خانم ایرانی نژاد قرار شد در منطقه زمین فوتبال  صبحانه بخوریم. ساعت 8:55 به محل صبحانه رسیدیم. 20 دقیقه ای برای صبحانه توقف کردیم. حدود پنج دقیقه بعد آقای آلن پطروسیان (مدیر اجرایی برنامه های دوچرخه سواری انزلی) به همراه آقای جلیل پور (از کوهنوردان انزلی) را دیدیم و پس از سلام و احوالپرسی , آنها به مسیر خود ادامه دادند. نزدیک رفتن آقای اکبر کفایتی ( مربی سنگ نوردی استان) که با گروه خود به منطقه آمده بود با آقای شاکری و خانم ایرانی نژاد درباره همایش سنگ روز یکشنبه صحبت کردند و قرار های خود را گذاشتند.

هوای خوب و آفتابی و کمی گرم را پیش رو داشتیم. ساعت 9:45 به چشمه میلرزان رسیدیم. آبی نوشیده و به راه افتادیم.  مناظر بسیار زیبا و رنگارنگ بود. بواسطه فصل پاییز رنگ های زرد و نارنجی درختان منطقه خودنمایی دو چندانی داشتند. دیواره فوق العاده زیبای کوه روبار در زیر نور خورشید تابان زیباتر از همیشه قد علم کرده بود. ساعت 11:05 به رودخانه زیبای مسیر رسیدیم.

جریان خروشان آب هنگام سرازیر شدن از سنگها می درخشید و ازقسمت بالایی رود تا پایین دره این درخشندگی همراه رود در جریان بود. – حالا متوجه شدیم آن زیبایی در سایت هواشناسی یعنی چه!- پس از عبور از رودخانه و بالا کشیدن از شیب نسبتا تند مسیر و دیدن گیاهان سورنجان ( گیاهی آبی رنگ شبیه گیاه زعفران که از خانواده زعفران است و دارای شیره ای سمی است. این توضیحاتی بود که در صعود به گرداب هفته گذشته , آقای فرهنگی بیان کرده بودند. ) و ابرهای گسترده شده بر پهنه وسیع آسمان و عبور از دالان بهشت که با برگهای نارنجی و زرد کفش های ما را بر تن ظریف و شکننده و زیبای خود تحمل می کردند در ساعت 11:50 به کوه روبار رسیدیم. کوه روبار زیبا با دیواره عظیم و قشنگش و پهنه گسترده چمنزارش پذیرای این همه مهمان شده بود.

در منطقه نزدیک به کلبه های اطراف درختان  نشستیم تا کل گروه به منطقه برسند. کم کم دوستان رسیدند و گروه ها به فاصله کمی از هم کنار هم نشستند و ناهار صرف شد.

گروه فراز رشت که به سرپرستی دکتر مسعود حمیدی (پزشک- مربی غارنوردی و مدرس دوره های پزشکی کوهستان) نیز در منطقه حضور داشتند , در حال برگزاری یک کلاس آموزشی " اصول برپایی کمپ " توسط دکتر حمیدی بودند. تعدادی از ما نیز برای بهره مندی از صحبت ها و آموزش های ایشان در کنار اعضای گروهشان قرار گرفتیم و از صحبت ها و تجربیات ایشان استفاده کردیم. ( از طرف هیات کوهنوردی بندر انزلی از ایشان تشکر می کنم.)

پس از اتمام کلاس و انجام حرکات نمایشی  از گروه نینجای سبز و گرفتن عکس ساعت 3:15 حرکت کردیم.

یکی از اهداف این برنامه که توسط هیات در نظر گرفته شده بود , پاکسازی کوهستان توسط عده ای از دوستان علاقه مند بود. دستکش ها و پلاستیک های زباله بین دوستان تقسیم شد و این کار به خوبی تا انتهای مسیر انجام شد.

در ساعت 5:50 به آغوز دار رسیدیم و پس از صحبت های خانم ایرانی نژاد به راه افتادیم.  قبل از رسیدن به ماسوله بانگ زیبای اذان به گوش می رسید و چراغ های ماسوله در هوایی که رو به تاریک شدن داشت چهره زیبایی به شهر بخشیده بود. پس از خداحافظی گروه ها در ساعت 6:30 حرکت کردیم و 8:30 به انزلی رسیدیم. برنامه بسیار خوبی بود و با این تعداد زیاد شرکت کننده به خوبی اجرا شد. با تشکر از خانم ایرانی نژاد و آقای شاکری رئیس هیات کوهنوردی انزلی.

شاد و سلامت باشید

عالی

جهت دریافت فایل کلیک کنید.

جهت مشاهده عکسها کلیک نمائید.

دیدگاه‌ها

0 #5 مینا نوری زاد 1393-08-23 09:06
سلام ملیحه جون
مرسی از حضورت. ما هم در کنار شما برنامه خاطره انگیزی رو تجربه کردیم و امیدوارم شاهد حضور شما در برنامه های فنی گروه هم باشیم
+1 #4 ملیحه آقاجانی 1393-08-22 15:59
دستتون طلا . واقعا به من و دوستانم خیلی خوش گذشت . یکی از بهترین مناظر طبیعت رو تو این صعود دیدم .
+1 #3 مینا نوری زاد 1393-08-05 09:46
به نوبه خودم از خانم ایرانی نژاد به عنوان سرپرست این برنامه و آقای شاکری به عنوان مسئول هیئت و تمام همنوردانی که این برنامه را تدارک دیدند تشکر می کنم.... و نهایتا تشکر از خانم عالی بابت نگارش این گزارش...
+1 #2 سمیرا 1393-08-05 08:35
سلام مریم عزیزم. تو لطف داری. آنچنان هنری هم نیست فقط نوشته هایی برخاسته از دل است...
+1 #1 M.Tamadon 1393-08-04 18:29
همیشه از خوندن گزارشهایی که در سایتتون قرار میدید لذت میبرم ، خانم عالی هنرفوق العاده ای در نوشتن داره، فکر میکنم هرکسی که این گزارشها رو میخونه حتی اگر تابحال قدم به کوهستان هم نذاشته باشه علاقه مند میشه این فضا رو تجربه کنه ...
صعود گرداب رو هم به همنوردان دامونی تبریک میگم، امیدوارم همواره موفق باشید...