منطقه شیرین دشت مشترک با هیئت استان (12 دی 93)

منطقه شیرین دشت مشترک با هیئت استان (93/10/12)

درتاریخ 93/10/12 گروه های انزلی برنامه مشترکی را با هیئت استان به منطقه شیرین دشت جهت گرامیداشت مرحوم مجتبی قناعت شعار از کوهنوردان استان برگزار کردند.

سرپرست کل برنامه: مرتضی میرشهیدی

جلودار: آقای  محبوب

عقب دار: آقای شریعت پناهی

امدادگر: آقای محسنی

تعداد کل شرکت کنندگان برنامه: 428 نفر

تعداد گروه های شرکت کننده: 23 گروه

گروه های شرکت کننده:

آرش، پژواک، گیلار، البرز (رشت)، چکاد، ساوالان، مریان، گیلانا، کاوه، سپهر، یگانه، اوخان، ایران کبیر، کوروش کبیر، درفک، گیلسا، دامون، آریا، تیلار، گدوک و مرداویج سیاهکل، هیات تالش و هیات رضوانشهر

گروه اجرا کننده نمایش: گروه دیلمان

اعضای شرکت کننده از گروه دامون با سرپرستی آقای حمید نوربخش:

آقایان: مجید حق بین، رضا امیدی، شهرام ادیبی، علیرضا سندیانی، محسن ادیبی، مازیار عزیزی- رامین شیرجهانی – محسن اکبری – مسعود باقری- محمد ایمانی- امید جمالپور- امیر داداشی- حمید نوربخش – داوود صحرایی- امیرحسین ره

خانم ها: مینا نوری زاد- ابریشم عادلی- مریم جمالپور- فریده پاغنده- شیما ندایی- لیلا عاشورپور- آذین روزه دالاری

ما فاتحان خام فتح های بی فایده نیستیم. حکایت ما، حکایت بازجستن روزگار وصل است. دراین دیرگاه دورماندن از اصل خویش، دراین هجوم تکنولوژی درد سر ساز و جنگ طلب. کوهنوردی عشق به طبیعت است. عشقی به پاکی چشمه سار، به سبزی جنگل، به نیلگونی دریا، به صلابت سنگ، به لطافت گل، به فروتنی خاک، به سپیدی برف، به توفندگی طوفان، به سبکی نسیم و به سنگینی کوه.

به کوه می رویم که از خود فراتر رویم ،نه در خود فروتر...

جمعه 12 دی:

مینی بوس با 15 دقیقه تاخیر به بی بی حوریه رسید. ساعت 5:00 از بی بی حوریه حرکت کردیم و پس از سوار کردن دوستان ساعت 5:30 به گروه آریا که مقابل بیمارستان منتظرمان بودند رسیدیم و پس از سازماندهی کردن خانم ها در یک مینی بوس و آقایان در مینی بوس دیگر به راه افتادیم و ساعت 5:40 از انزلی خارج شدیم و در سه راهی علی آباد یکی از همنوردان دیگر را سوار کردیم. درمسیر باران نم نم می بارید و هوا کمی سرد شده بود.

ساعت 7:50 به ماسوله رسیدیم و بعد از منتظر ماندن گروه های دیگر در ساعت 8:14 به سمت منطقه مورد نظر شروع به حرکت کردیم. در ابتدای مسیر پیاده روی هوا ابری و خنک بود.

ازدحام جمعیت به دلیل شرکت کوهنوردان از کل استان بسیار بود و ساعت 8:30 به آغوزدار (درخت گردو) رسیدیم.

بعد از دقایقی مجددا به حرکت خود ادامه دادیم و ساعت 8:55 به زمین فوتبال رسیدم و کمی پایین تر راس ساعت 9:00 برای صرف صبحانه توقف کردیم. گروهی از تیم تدارکات برنامه زودتر از موعد در محل حضور داشتند و با چای داغ از کوهنوردان پذیرایی می کردند. طبق گفته سرپرست برنامه نیم ساعت برای صبحانه و نیم ساعت برای انجام مراسم فرهنگی اختصاص داده شده بود.

ساعت 9:45 مراسم فرهنگی به مناسبت یاد بود مرحوم مجتبی قناعت شعار برگزار شد. لازم به ذکر است که ایشان در حین اجرای برنامه (8 دی ماه 91) گرفتار بهمن می شوند و متاسفانه جان خود را از دست می دهند.

دقایقی را برادر آن مرحوم به سخرانی می پردازد و بعد از آن یک شعر به صورت جمعی همخوانی شد.

بعد از انجام مراسم در ساعت 10:05 به سمت منطقه شیرین دشت حرکت کردیم.

هوا برای انجام یک کوهپیمایی بسیار مناسب و نسیم خنکی در حال وزیدن بود.

در ساعت 11:00 به منطقه شیرین دشت رسیدیم ولی تصمیم بر آن شد که برای توقف تا منطقه سرابند به حرکت خود ادامه دهیم.

ساعت 11:20 به سرابند رسیدیم. ساعت 12:40 برنامه فرهنگی با اجرای نمایش آغاز شد. بعد از اجرای نمایش، رقص محلی گیلانی که در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده بود به اجرا درآمد.

لازم به ذکر است در این برنامه بیش از 12 نفر از گروههای مختلف در امور تدارکات شرکت داشتند و با روشن کردن آتش و پذیرایی به صرف چای و کیک از مهمانان خاطره ی خوبی را بر ذهنها نشاندند که تمام این عزیزان تشکر ویژه داریم.

بعد از صرف نهار و برگزاری برنامه های فرهنگی و عکس هایی دسته جمعی در ساعت  14:15 به سمت ماسوله حرکت کردیم.

لازم به ذکر است تعدادی منتخب از کوهنوردان گروهها، صعودی را به محل حادثه بهمن دو سال پیش انجام دادند و مکان فوق را به یاد رفیق همنورد خود “گلباران”  نمودند.

در مسیر برگشت کم کم مه همه جا را در بر می گرفت و هوا سرد تر می شد. ساعت 15:45 به زمین فوتبال رسیدیم و کمی منتظر ماندیم تا بقیه دوستان به ما ملحق شوند و در ساعت 16:10 به ماسوله رسیدیم.

با توجه به اینکه فرصت کافی برای بازگشت به انزلی داشتیم با پیشنهاد دوستان و نظر سرپرست تصمیم بر این شد که دقایقی را صرف گردش و دیدن از بازار کنیم. به پیشنهاد خانم شجری کهن که در مسیر برگشت به ما ملحق شده بودند به یک قهوه خانه در بازار رفتیم و در کنار یکدیگر مشغول به نوشیدن چای شدیم.

بعد از نوشیدن چای به سمت مینی بوس رفتیم و در ساعت 17:30 به سمت انزلی حرکت کردیم و ساعت 19:40 به شهر خود بازگشتیم.

جای همه ی عزیزانی که در این برنامه حضور نداشتند بسیار خالی بود و از تمامی همنوردانی که در این برنامه شرکت کردند تا یک خاطره خوب دیگر در کنار هم داشته باشیم سپاسگزارم.

با تشکر از سرپرست برنامه

شاد و موفق باشید

علیرضا سندیانی

جهت دریافت فایل PDF  کلیک نمائید.

جهت مشاهده عکسهای برنامه کلیک نمائید.

دیدگاه‌ها

0 #6 امیرحسین ره 1393-10-20 08:39
سلام علیرضا جان
دمت گرم نوشتت عالی بود پسر :roll:
0 #5 امیرحسین ره 1393-10-20 08:32
سلام....به همه دوستان و بچه خوب کروه دامون.
عکسا عالی بود مخصوصا عکسی ک موقع صبحونه خوردن گرفتیم. :roll:
دم همتون گرم بچه ها.... :-)
+1 #4 مینا نوری زاد 1393-10-17 07:51
سلام
جا داره از گروه پژواک و تمام دوستانی که در اجرای امور فرهنگی نقش داشتند تشکر کنم. کار بچه هایی که تئاتر اجرا کردن واقعا عالی بود همینطور تمام افرادی که در تدارکات برنامه حضور داشتند، دست همگی درد نکنه... جای تمام دوستانی که نبودن خالی و البته سبز! بود.. :roll:
+1 #3 علیرضا 1393-10-16 11:55
مرسی،انجام وظیفه بود.
البته نواقصی هم داشت که دوستان به بزرگی خودشون ببخشن :-)
+1 #2 راضیه 1393-10-16 08:11
سلام...
جالب بود...!! 8)
+1 #1 سمیرا 1393-10-15 05:45
با سلام به دوستانم...جای من رو خالی کردید...
گزارش قشنگی نوشتی علیرضا جان. ممنونم.