ییلاق روشنده ( 7 فروردین 94 )

گزارش کوهپیمایی به ییلاق روشنده ( 7 فروردین 1394 )

سرپرست: امیر داداشی          جلودار: خانم خالقی

عقب دار: رامین شیر جهانی      کوهیاران: لیلا عاشوری- سمیرا عالی- محسن باشتین- مرتضی باشتین

از بلندی های فراز تا نشیب های فرود , از چشمه ساران خروشان تا دشت های وسیع , از تنگنای دره ها تا غار های درون زمین ... همه جا زیبایی است. عظمت است و شکوه. آنجا که بر فراز قله ها یا پهنه وسیع دشت و یا در اعماق زمین می ایستی و نظاره می کنی... آنجا که افکارت را به بادها و سکوت زمین می سپاری تنها به زیبایی ها می اندیشی. آری فقط زیبایی طبیعت و شکوه عظمت آن است که تو را به تفکری عمیق فرو می برد و با خود می گویی آیا زیباتر از این هم می شود... این جاست که طبیعت درس زندگی به تو می آموزد اگر با تمام وجودت به به آن بنگری و دل سپاری... آری راز زندگی همین است.

جمعه هفتم فروردین:

به نام خالق هستی

روز جمعه پس از اینکه حدود نیم ساعتی با نیروی انتظامی در مذاکره بودیم سرانجام در ساعت 6:30 از انزلی خارج شدیم. اولین برنامه فصل بهار یک برنامه کوهپیمایی در ییلاق روشنده از توابع رضوانشهر و واقع در منطقه پونل بود. تعداد ما سه مینی بوس ( 56 نفر ) بود. در ساعت 6:52 در رضوانشهر بودیم و برای خرید نان توقفی کرده و ساعت 7:05 به راه افتادیم. هوای خوبی در پیش داشتیم. هوایی آفتابی و گرم. سایت مربوط به آب و هوا را که روز قبل دیده بودم نوشته بود آفتابی و مطبوع. ساعت 7:11 به سه راه پونل رسیدیم. سمت راست به تالش ( هشتپر ) و سمت چپ به ماسال می رود. باید مسیر مستقیم را وارد شویم. پس از عبور از تابلوی مناطق وزشت دوران و باغ خورشید (7:25) و تابلوی نوده - که در سمت راست جاده است – (7:42) و تابلوی کهنه که- بندی – سمت راست- ( 7:46 ) , تقریبا روبروی آن در سمت چپ تابلوی روشنده قرار دارد. بامینی بوس ها وارد جاده خاکی شده و از کنار چشمه خروشان عبور می کنیم. خانه بهداشت را رد کرده و پس از حدود یک ربع  به سه راه روشنده که تابلویی هم در آنجا نصب است می رسیم. چیزی حدود سه کیلومتر از ابتدای جاده تا سه راه می باشد.

ساعت 8:00 است و پس از پیاده شدن از مینی بوس ها و صحبت های سرپرست به راه می افتیم. منطقه روستایی است و سعی کردیم با رعایت نکات لازم موجب بر هم زدن آرامش اهالی نشویم. ساعت 9:00 برای صبحانه توقف می کنیم.

پس از صرف صبحانه در ساعت 9:40 به راه می افتیم. روستا بسیار زیباست و ویلاهای زیبایی هم ساخته شده بود که در برابر خانه های گلی روستا خود نمایی می کرد.

بالاترین مکان روستا کنار دکل آنتن بود و قرار بود در دشتی کنار آنتن مستقر شویم. طبق گفته آقای صادق زاده از پیشکسوتان گروه , ارتفاع در منطقه آنتن چیزی حدود 1100 متر بود. پس از گذر از دروازه انتهای جاده خاکی روستا باید شیب نسبتا تندی را بالا بکشیم تا به منطقه آنتن برسیم.

ساعت 11:10 حدود ده نفری به دشتی رسیدیم و بچه ها نیز در حال آمدن بودند. از آنجا قله های دیه گاه و شوشل ( قلل مرتفع منطقه ) و برزه کوه به وضوح دیده می شدند که با برفی سنگین بر چکادشان زیبایی فوق العاده ای را در دوردست به تماشا گذاشته بودند. گله های چوپانان در بالاتر در حال چرا بودند. دشت به قدری پاک و زیبا بود که دلت می خواست شروع به دویدن کنی و به پای دامنه کوه های دیه گاه و شوشل بروی. انگار که فاصله ای اندک با ما داشتند. البته این طور به نظر می آمد که خیلی نزدیکند ولی این طور نبود.

قرار بود تا ساعت 4:00 بمانیم. هوا نیز مزید بر علت بود و یک هوای خوب و گرم با آفتابی سوزان حکمفرما بود. در کنار آتشی که بچه ها درست کرده بودند استراحتی کردیم. ناهار خورده و عکس نیزگرفتیم.

ساعت 3:55 به سمت پایین حرکت کردیم و در ساعت 5:45 به سه راه و مینی بوس ها رسیدیم. پس از خداحافظی از دوستان سوار مینی بوس های خود شده و ساعت 6:04 به راه افتادیم و 7:40 به انزلی رسیدیم.

در انتها تشکر می کنم از سرپرست برنامه آقای امیر داداشی و دوستان شرکت کننده در برنامه که با گوش دادن به نکاتی که سرپرست اشاره می کردند برنامه ای خوب را در کنار ما و دوستان خود رقم زدند.

سلامت و شاد باشید

عالی

جهت دریافت فایل کلیک کنید.

جهت مشاهده عکسهای برنامه کلیک نمائید.

دیدگاه‌ها

+1 #2 صالح غنی پور 1394-01-10 07:33
سلام به همه دوستان.
من اولین بار بود که با گروه دامون همراه میشدم.به نظرم برنامه خوبی بود.
امیدوارم بازم بتونم باهاتون همراه بشم.
نقل قول کردن
+1 #1 امیرحسین ره 1394-01-08 20:11
سلام ب همه ی دوستان,مخصوصا دامونی های عزیز.
به به چه هوای چه سرپرستی و چه دوستان خوبی.خیلی خوش گذشت مخصوصا بودن در کنار سرپرست برنامه آقا امیر دوست داشتی,چون اجازه دادن ما و دو نفر از دوستان به سمت ی قله کوچیک بریم.و در آخر با تشکر فراوان از خانوم عالی بخاطر گزارش و عکسهای زیبایشون,خیلی از شما ممنون. :)