برنامه للندیز - کله قندی ( 21 فروردین 94 )

گزارش برنامه للندیز کله قندی ( 2500 متر):

تاریخ اجرا: 21 فروردین 94            سرپرست: رضا عباسپور

راهنما: سمیرا عالی                         جلودار: حمید نوربخش

عقب دار: رامین شیر جهانی             کوهیاران: رویا نجارباشی- علیرضا سندیانی- امیر داداشی

تعداد نفرات: 63 نفر ( 18 نفر به قله صعود کردند که 5 نفر مهمان گروه بودند. ندا عاشوری- مونا لنگرودی- مریم تمدن- میترا تمدن- سمیرا عالی- مرتضی احمدی- مسعود زرچی- صالح غنی پور- امیر داداشی- مجید رهنما- امیر حسین ره- آرمین الماسی- بهروز رسولی )

به نام خالق هستی

کوه ها , دشت ها , صخره ها و رودها ... به قدری زیبایند که تکرارشان هربار زیبایی های هستی را رخ می نمایانند. پیمایش آنها در هر شرایط جوی برایت لذت بخش و زیباست اگر عاشق دیدن زیبا یی هایشان باشی... عاشق لمس صخره ها و سنگ ها- لمس چمن زار و گلهای پامچال زرد و سفید- دست فرو بردن در چشمه های خروشان- تماشای رقص برگها در پیچش بادهای شدید- گوش سپردن به صدای زوزه باد- آنجا که کلاه و روکش کوله ات در آغوش باد به پرواز در می آید و تو شتابان به دنبال آن... گاهی پیروز می شوی و گاهی هم تسلیم قدرت و عظمت کوهستان. وقتی صعود می کنی و در کنار همنوردانت بر فراز قله می ایستی و شادی آنهایی را می بینی که با تلاش و همت برای اولین بار صعود کرده اند و راضی و خشنود هستند ...شادیت دو چندان می شود چون که حالا نفرات بیشتری می توانند زیبایی های کوهستان و عظمتش را از فراز قله به تماشا بنشینند و حتما  برای صعود بعدی به کمتر از آن قانع نمی شوند...

جمعه 21 فروردین :

صبح جمعه پس از جدا کردن مینی بوس خانم ها و آقایان ( 22 نفر خانم و 41 نفر آقا ) در ساعت 5:10 از انزلی خارج شدیم. برنامه این هفته بصورت دوگانه ( عمومی – فنی )  بود. مقصد ما ماسوله و رفتن به دشت زیبای للندیز و سپس قله کله قندی در جنوب ماسوله بود. پس از عبور از علی آباد (5:20) – آبکنار (5:55)- لادمخ (6:15)- فومن (6:21) – شیرذیل ( 29 کیلومتری ماسوله 6:39)- کلرم (6:40)- کوچیچال- ماکلوان- چپول- سقی بن- در ساعت 7:00 به لار چشمه ( 5کیلومتری ماسوله ) رسیدیم. ساعت 7:11 به ماسوله رسیدیم و پس از پیاده شدن و جمع و جور کردن وسایل در ساعت 7:23 از پله های سمت چپ پل ورودی بازار به سمت بالا حرکت کردیم. پس از رسیدن به دو راه ایلات زمین و للندیز دقایقی توقف کرده تا سرپرست صحبتی با دوستان انجام دهد و پس از تعیین راهنما- جلودار- عقب دار و کوهیار در ساعت 7:45 به راه افتادیم. دو مسیر در راه رسیدن به للندیز وجود دارد که باید از روی رودخانه عبور کنیم که انگار اهالی همت کرده بودند و دو پل فلزی و چوبی بر روی آنها درست کرده بودند. هوا ابری و با باد گرم همراه بود. سرعت وزش باد در ماسوله در صبح طبق سایت هواشناسی 6 کیلومتر بر ساعت بود که مسلما بالا شدت باد خیلی بیشتر می شد. در ساعت 8:25 به سنگ بزرگ کنار چشمه و پل چوبی رسیدیم.

پس از عبور و کمی بالاتر برای صرف صبحانه در ساعت 8:40 توقف کردیم. با تصمیم سرپرست نفرات صعود کننده به قله در اینجا از بقیه دوستان جدا شدند و ما 21 نفر در ساعت 8:55 به راه افتادیم. نزدیک دشت درختان با شکوفه های سفید و زیبای خود منظره بی بدیلی از زیبایی وصف ناشدنی طبیعت را به تماشا گذاشته بودند. آنقدر زیبا بود که دلت نمی آمد چشم از آنها برداری... فوق العاده بود. حیف که باید می رفتیم. ساعت 9:25 به دشت بسیار زیبای للندیز رسیدیم. در این جا چشمه ای برای نوشیدن و کلبه خوب و کوچکی که می توان در آنجا چایی داغ نوش جان کرد وجود دارد به نام " کاشی بریا ".

پس از ده دقیقه استراحت و ماندن یکی از دوستان در للندیز در ساعت 9:35 حرکت کردیم. باد گاهی با شدت شروع می شد و دقایقی بعد قطع می شد که این وزش باد با شدت زیاد و قطع و وصل شدن تا قله ادامه داشت. پس از عبور از رودخانه کنار جنگل در ساعت 10:05 به کلبه منطقه تی تی بارگاه رسیدیم و ساعت 10:30 در موازات تک درخت منطقه تی تی بارگاه در ارتفاع 1677 متری بودیم. کمی بالاتر دو نفر از دوستان تصمیم به برگشت گرفتند و ما با 18 نفر به حرکت ادامه دادیم. در مسیر دوستانی از گروه گدوک صومعه سرا و نیز  آقای ارتقا ( از دوستانی که چند باری با گروه دامون همراه بودند) به همراه دوستشان را دیدیم.

ساعت 12:00 و در ارتفاع 2187 متری هستیم. حدود 40 دقیقه ای با قله فاصله داریم. باد همچنان با شدت می وزید طوریکه روکش کوله دو نفر از دوستان و کلاه من را با خود به سمت یخچال برد. سر انجام با همت خوب دوستان در ساعت 12:50 بر فراز سنگ های قله ایستادیم. طبق جی پی اس دوستان مهمان از ماسوله تا قله حدود 7 کیلومتری شده بود.

پس از عکس گرفتن از آن مناظر زیبا و تماشای قلل تروشوم- گردسایه- شاه معلم- آسمانکوه و ... و خداحافظی با دوستان مهمان ( قرار بود این دوستان از مسیر کوه بن برگردند) و خوردن کیک بسیار خوشمزه ای که دوستان آورده بودند در ساعت 1:20 به سمت پایین حرکت کردیم. در ساعت 3:33 به للندیز رسیدیم و آماده ناهار خوردن شدیم.

حدود ساعت 4:15 بود که رگباری تند شروع شد و پس از جمع کردن وسایل و زیر اندازها و جمع شدن دوستان در ساعت 4:29 به سمت ماسوله حرکت کردیم. پس از حدود بیست دقیقه ای کم کم باران زیبای بهاری که به همراه خود رعد و برق هم داشت قطع شد و هوایی پاک و دلپذیر همراه با مه ای رقیق و زیبا در مسیر همراهمان بود.( آسمان هم عکس هایش را از ما گرفت.)

هوایی بس پاک و ناب که دلت می خواست تمام آن را به درون ریه هایت بفرستی. .. ساعت 5:47 به پل فلزی آخر رسیدیم و در ساعت 5:55 در ماسوله بودیم. حدود نیم ساعت بعد هم سوار مینی بوس ها شده و به سمت انزلی حرکت کردیم.

در انتها تشکر می کنم از سرپرست برنامه آقای عباسپور و همچنین چند نفر از دوستان ( رامین شیر جهانی- علیرضا سندیانی و حامد گنجی) که توانایی صعود را داشتند ولی برای کمک به سرپرست و هدایت گروه کوهپیمایی در دشت و کنار دوستان دیگر ماندند.

با تشکر از تمام دوستانی که در این صعود و کوهپیمایی شرکت نمودند.

شاد و سلامت باشید

عالی

جهت دریافت  PDF  کلیک نمائید.

جهت مشاهده تصاویر برنامه کلیک نمائید.

دیدگاه‌ها

+3 #3 محمدحسین کجینه باف 1394-01-27 07:35
از اینکه گروه ما را پذیرفتید و تحمل کردید سپاسگزاریم .
نقل قول کردن
+3 #2 اميرحسين ره 1394-01-25 15:07
سلام به همه .مخصوصا داموني هاي عزيز.
چه صعودي خوبي و چه دوستان مهربوني.ي برنامه عالي دركنار اقاي عباسپور و اقاي رسولي عزيز و ديگر همنوردان .خدا قوت ميگم به همه دوستان."و يه تشكر ويژه از خانم عالي بابت نوشته زيباشون"
بسيار عالي بود. :-) :-)
نقل قول کردن
+2 #1 جابر صادق زاده 1394-01-24 11:08
با سلام . و تشکر از گزارش خوب شما خانم عالی . و تشکر از همه عزیزان همنورد من به اتفاق اقایان ارش وخرسندی با یکساعت اختلاف در تمامی مسیر رفت وبرگشت پشت سر شما بودیم من گروه صعود کننده را روی قله می دیدم ما ساعت 15 به قله رسیدیم . ما از مسیر یال سمت چپ تی تی بارگاه ( یال بلند )صعود را شروع کرده بودیم ما در قله بویم که شمارا در حوالی کلبه های تی تی بارگاه میدیدیم .خیلی تلاش کردیم که بتوانیم به شما برسیم نشد . موفق باشید