قله اسلار مشترک با گروه تیلار (29 خرداد 94)

گزارش صعود به قله 1971 متری اسلار در شفت مشترک با گروه تیلار رشت:

تاریخ اجرا: 29 خرداد 94       سرپرست: سحر شفیقی ( تیلار )

جلودار: سپیده فلاحتی ( دامون )   عقب دار: بابک علیپور ( تیلار )

راهنما: چنگیز نیکزاد ( تیلار )       امداد: سهند پرویزی ( تیلار )

تعداد نفرات: 28 نفر تیلار – 5 نفر دامون ( سپیده فلاحتی- سمیرا عالی (سرپرست دامون)- رضا نوذری- رامین شیر جهانی- صالح غنی پور )

اطلاعات جی پی اس توسط آقای ملکی ( مسئول کمیته آموزش تیلار):

6 کیلومتر و 300 متر تا قله ( 5 ساعت و 18 دقیقه ) – سرعت متوسط: 1.2 ( یک و دو دهم کیلومتر بر ساعت ) – شیب مسیر : 20 درصد ( 12 درجه )

به نام خالق زیبایی ها

برای بار دوم مسیری در شفت را باید پیمایش می کردیم. 16 آبان 93 به قصد بام شفت یعنی نراب راهی منطقه شدیم ولی برف مانع از صعود ما به قله شد. این بار با همنوردان گروه تیلار رشت همگام شدیم به قصد صعود به قله زیبای اسلار که اگر چه ارتفاع چندانی ندارد ولی منطقه دارای طبیعتی بس بکر و زیباست... قله زیبای نراب و چند قله دیگر منطقه در هوای گرم و آفتابی 29 خرداد ماه همچون دژ هایی استوار , سر فراز و پایدار دیده می شدند. قله کوچک ما سنگی است و مناظر اطرافش بسیار چشم نواز و زیباست. ..

جمعه 29 خرداد 94:

روز جمعه با ماشین آقای شیر جهانی به سمت رشت حرکت کردیم و ساعت 5:00 در محل پپسی مکانی که همنوردان گروه تیلار بودند رسیدیم. پس از آمدن همه دوستان در ساعت 5:30 با دو مینی بوس به راه افتادیم. پس از عبور از دافسار (سمت چپ جاده) در ساعت 5:55 به منطقه شفت رسیدیم. پس از عبور از بداب ( با فتح ب ) 6:00 , خرفکل ( با فتح خ و ضم ک ) , چوبر ( 6:06 ) , مبارک آباد , لاسک , کلوان , راست به سمت امامزاده ابراهیم و چپ به سمت ویسرود می رود ( 10 کیلومتر تا امامزاده ابراهیم باقیست ) – یکی از مسیر های صعود به اسلار از ویسرود نیز می باشد – پس از رسیدن به روستای طالقان در ساعت 6:55 به امامزاده ابراهیم رسیدیم. ساعت 7:00 داخل بازار پیاده شدیم. ارتفاع حدود 663 متر است. پس از عبور از شیب تند ابتدای مسیر سرپرست برنامه توضیحاتی ارائه نمودند و یکی از همنوردان تیلار در مورد مسیر توضیح دادند: مسیر اول از شمال امامزاده و از مسیر قله نراب است که بسیار طولانیست و مسیر دوم از جنوب امامزاده و دشت " پی دشت " می باشد.

در یک هوای گرم و آفتابی به راه افتادیم. در ساعت 8:35 در ارتفاع 1078 متری و داخل مسیر جنگلی دقایقی برای صبحانه توقف کردیم. ساعت 8:45 به راه افتادیم.

مسیر جنگلی زیبا و درختان بلند و سر به فلک کشیده آن مانع از ورود پرتو های خورشید می شد و به همین علت گرما آنچنان اذیتی نکرد.

ساعت 9:50 و ارتفاع حدود 1516 متر است. در ساعت 11:05 در ارتفاع 1781 متری استراحتی کردیم. در این فاصله آقای پرویزی ( مسئول امداد ) در مورد گرمازدگی در کوهستان کلاس آموزشی کوتاهی برگزار کردند. غذای مختصری خورده و در ساعت 11:35 به سمت قله حرکت کردیم. پشت سر ما قله زیبای نراب بلندتر از همه قلل این منطقه خود نمایی می کرد.

در ساعت 12:20 به قله زیبای اسلار رسیدیم و پس از خواندن سرود قله و گرفتن عکس در ساعت 12:37 حرکت کردیم.

پس از رسیدن به انتهای منطقه جنگلی در ساعت 4:00 استراحت و جلسه نقد و بررسی برنامه انجام شد و یادی شد از احمد آقای گروه تیلار که به تازگی فوت کرده بودند و از کوهنوردان با سابقه , مهربان و دوست داشتنی تیلار رشت بودند. یادشان گرامی ...

پس از اتمامش جلسه در ساعت 5:00 حرکت کردیم و 6:15 به روستای ابتدای مسیر رسیدیم و آبی به صورت زده و 6:35 سوار مینی بوس ها شده و به راه افتادیم.