صعود شبانه خط الراس لاسه سر- گدوک- آسمانکوه- کله قندی (12 تیر 94)

آسمانکوه

گزارش صعود شبانه خط الراس لاسه سر گدوک آسمانکوه کله قندی :

تاریخ اجرا: 12 تیر 94         سرپرست: رامین شیر جهانی

جلودار و راهنما: محمد کاظمی   عقب دار: حامد گنجی

نفرات: سپیده فلاحتی- سمیرا عالی- بهروز رسولی- مسعود زرجی- رضا نوذری- رامین شیر جهانی- حامد گنجی- امیر داداشی- محمد کاظمی

به نام خالق هستی

کدام یک زیبا ترند؟ ماه یا خورشید؟ صعود شبانه زیر نور مهتاب و با ماه کامل و آسمانی پر از ستاره .... مگر می شود زیبا نباشد. وقتی که در سکوت شب و روشنایی وصف ناپذیر مهتاب گام بر می داری و در دشت ها و صخره های اطرافت نظاره می کنی .... آنجا که در سکوت شب غرق می شوی با خودت می گویی این خالق زیبای ما چه کرده است با ما ... با هستی ما ... که فقط زیباییست که به چشمانت می آید ... دیواره های دوست داشتنی مسیر , زیر نور زیبای ماه آنقدر زیبا بودند که دلت می خواست در کنار چشمه کوه روبار بنشینی و به زیبایی و سکوت و عظمت دشت چشم بدوزی ... اما مسیری که در پیش داریم بس طولانیست و باید برای دیدن زیبایی های بیشتر به راه بیافتیم...

پنجشنبه 11 تیر :

ساعت 7:20 غروب پنجشنبه از انزلی با دو دستگاه سواری خارج شدیم و در ساعت 9:00 شب در ماسوله زیبا بودیم. پس از خوردن شامی مختصر در ساعت 10:25 به راه افتادیم. نسیم خنک شبانه بسیار دلچسب بود و حسن این صعود سنگین به این بود که قسمت بیشتر این صعود را در شب و بامداد جمعه که گرما اذیت نمی کند پشت سر می گذاشتیم.

10:34 در آغوز دار بودیم و پس از صحبت های سرپرست و راهنما در مورد مسیر پیمایش , به راه افتادیم. ساعت 11:15 به چشمه میلرزان رسیده آبی نوشیده و به راه افتادیم. ساعت 11:43 نیمه شب به دو راه معروف خلیل دشت کوه روبار رسیدیم. مسیر سمت چپ رو به بالا به خلیل دشت می رود و ما راهی کوه روبار می شویم.

ساعت 12:30 بعد نیمه شب ( که در واقع روز جمعه را آغاز کردیم ) به دالان بهشت می رسیم که به حق اسم زیبای آن برازنده این مکان است. درختانی سر به فلک کشیده که در دو طرف مسیر دالانی باریک به سمت کوه روبار را بالا می رود... ساعت 12:45 به کوه روبار زیبا با دیواره بسی زیباترش می رسیم. آری دشت زیبا و دیواره قشنگش گویی در این تاریکی و سکوت در زیر نور مهتاب به خواب رفته اند. گویا دشت به دور از هیاهوی کوهنوردان در حال استراحت است. دقایقی را در کنار کلبه کوه روبار می نشینیم و به سکوت دشت و زیبایی بی مثالش می اندیشیم. این جاست که روز و شب معنایی ندارد ... چیزی که ذاتا زیبا باشد و با عمق وجودت به زیبایی اش پی ببری چه هنگام صبح و چه در تاریکی شب همچون نگینی در فکر و دیدگانت می درخشد ... آری این کوهستان زیبای ماست در ماسوله ... در گیلان... ساعت 1:20 بامداد جمعه است که از کوه روبار به سمت بالا به راه می افتیم. نزدیکی های آلاسر متوجه می شویم که تلفن همراه یکی از همنوردان گم شده لذا 40 دقیقه ای برای پیدا کردن آن , وقت گذشت که البته پیدا نشد و به راه خود ادامه دادیم. ساعت 4:20 صبح جمعه دوازدهم تیر به قله 2600 متری لاسه سر رسیدیم.

نیم ساعتی بر فراز قله استراحت کرده و 4:50 حرکت کردیم. کم کم خورشید در افق دید ما قرار گرفت و طلوع زیبایش را نظاره گر بودیم. رشته کوه های اطراف پشت در پشت هم و با نظمی زیبا در سمت راست ما با صلابت زیر تلالو ارغوانی رنگ خورشید نظاره گر پیمایش ما بر پهنه گسترده کوهستان بودند.

ساعت 7:00 در دشتی وسیع زیر گدوک برای یک ساعتی توقف کردیم و بعضی ها هم از فرصت استفاده کرده و خوابیدند. چوپانان گله های گوسفندان را در دشت رها کرده و مراقبشان بودند.

ساعت 8:00 به سمت گدوک رهسپار شدیم. حدود 8:20 به گدوک زیبا رسیدیم عکسی گرفته و سریع به راه افتادیم.

ساعت 8:55 به قله 2864 متری آسمانکوه رسیدیم.

سه نفر روی قله بودند که دو نفرشان از شهر مرند در آذربایجان شرقی به همراه همنوردی از گیلان به قله صعود کرده بودند. آنها زودتر به سمت پایین رفته و ما پس از گرفتن عکس در ساعت 9:15 رهسپار قله چهارم و آخرین قله مسیرمان یعنی کله قندی شدیم.

مسیر بین دو قله اصلی و فرعی کله قندی فوق العاده زیباست زیرا مسیر حالت صخره ای و سنگی است و مناظری بکر را از فراز قله اصلی در سمت راست خود دیدیم. هر بار که می خواهم توصیف کنم با خود می گویم باز هم کلمات , تکراری اند ولی چه کنم که قادر نیستم این همه زیبایی و قدرت و شکوه را جور دیگر توصیف کنم. من محدود به این کلمات ناچیزم ولی دیدن و با تمام وجود درک کردن و غرق شدن کجا.... ساعت 10:10 روی قله اصلی و 10:30 روی قله فرعی کله قندی بودیم.

مقداری وزش باد داشتیم. پس از گرفتن عکس به سمت دشت للندیز راهی شدیم.

زیر آفتاب داغ وسط تیر ماه در حرکت بودیم بی خوابی مقداری از سرعت ما کاسته بود. سرانجام در ساعت 1:05 ظهر به دشت فراخ و زیبای للندیز رسیدیم.

در کنار کلبه کاشی بریا ناهار خورده و استراحت کردیم و ساعت 2:25 به سمت ماسوله به راه افتادیم و در ساعت 3:35 ظهر در ماسوله بودیم. صعود بسیار بسیار خوبی بود که با همت تمام همنوردان توانستیم این صعود را آن هم بصورت شبانه اجرا کنیم. به همه شان خدا قوت می گویم و امید وارم باز هم چنین صعود هایی را در گروه به اجرا گذاریم.

سپاس از همگی دوستان

شاد و سلامت باشید

عالی

جهت دریافت فایل کلیک کنید

جهت مشاهده عکسهای برنامه کلیک نمائید.

دیدگاه‌ها

+1 #1 m.tamadon 1394-05-06 08:32
همیشه موفق باشین،گزارش بسیار زیبایی بود...
به روز رسانی سایتتون رو هم تبریگ میگم ،خیلی عالیه.