قله ی دیه گاه (2 مرداد 94)

عکاس: آقای حسین هاشمی

خلاصه گزارش برنامه دیه گاه ( 2615 متر ) - رضوانشهر

تاریخ اجرا: 94/04/02

راهنما: محمد کاظمی

سرپرست برنامه : مینا نوری زاد

جلودارها: حمید نوربخش (سرپرست و جلودار تیم مستقر کنار چشمه)، حسین هاشمی ( تیم قله)، مونا لنگرودی (مسیر برگشت)

عقب دار: بهروز رسولی.

کوهیاران: حامد گنجی، رضا عباسپور، مونا لنگرودی.

همنوردان: 34 نفر

تیم قله:(19 نفر)  الهام عینعلی زاده، مونا لنگرودی، مینا نوری زاد، سیروس دهقان، آقای ساحلی، آقای نوذری،  مسعود پورعباسی، اسلام نورمحمدی، بهروز رسولی، رضا عباسپور، مسعود زرچی، میثم بوستانی، حسین هاشمی، احسان سیفی نژاد، امیر حسین ره، سید محمد زکی پور، امیر حسین پور حنیفه، آرمین عربانی، محمد کاظمی

تیم مستقر کنار چشمه: (16 نفر) : سمیرا هادیان، عاطفه لسانی، لیلا عاشور، حمید نوربخش، مجید حق بین، شهرام ادیبی، علی ستوده، سامان نواری، پرند رفعت، علی رفعت، حامد گنجی، امیر داداشی، زهرا نوربخش، رویا نجارباشی، آرمین الماسی.

پس از سوار کردن 28 نفر از همنوردان ساعت 5:20 دقیقه ی صبح از انزلی خارج شدیم و پس از ملحق شدن 6 نفر از دوستان در رضوانشهر به سمت روستای رزه حرکت کردیم. ساعت 6:25 دقیقه از جاده اصلی (سمت چپ باغ خورشید) خارج شدیم. ساعت 7:20 دقیقه مینی بوس توقف کرده و پس از کمکرسانی به یکی از بومیان محل که موتورش خراب شده بود به راه ادامه دادیم. ساعت 8:10 دقیقه برای صبحانه توقف نموده و پس از 30 دقیقه مجدد سوار مینی بوس شدیم و بعد از گذشت 20 دقیقه به روستای رزه به ارتفاع 1660 متر رسیدیم.

پس از 5 دقیقه نرمش توسط آقای هاشمی، و تعیین عوامل اجرایی برنامه در ساعت 9:25 دقیقه شروع به حرکت نمودیم.

عکاس: مجید حق بین

پس گذشت 2 ساعت( 11:20 دقیقه ) به چشمه رسیدیم. در این محل همنوردانی که قصد صعود به قله را داشتند از تیم مستقر در چشمه جدا شدند.

.لازم به ذکر است سرپرستی همنوردان مستقر در چشمه به آقای حمید نوربخش سپرده شد و مسئولیت جلوداری تیم قله به آقای حسین هاشمی واگذار گردید.

پس از آبگیری از چشمه در ساعت 12 به سمت قله حرکت نمودیم. هوا بسیار خوب و آفتابی بود و هر از گاهی وزش باد ملایم خستگی را از تنمان می زدود.

با راهنمایی خوب آقای کاظمی در ساعت 13:55 دقیقه به قله دیه گاه (2615 متر) رسیدیم که در آنجا زیارتگاهی بود که برای بومیان آن منطقه قابل احترام بود .. پس از صرف نهار در ساعت 14:30 و گرفتن عکس دسته جمعی به سمت پایین حرکت کردیم.

با هماهنگیهای انجام شده و صلاحدید راهنمای برنامه مسیر برگشت را به سمت روستای شالراه تغییر دادیم و در نهایت 17:20 دقیقه به مینی بوسها رسیدیم و و پس از صرف چای در قهوه خانه ی روستا به سمت انزلی حرکت کردیم و در ساعت 20:50 دقیقه به مقصد رسیدیم.

و در پایان لازم میدانم از آقای کاظمی به عنوان راهنمای برنامه تشکر نمایم که با انتخاب مسیر بسیار مناسب گروه را به قله رساندند و همچنین از تمام عوامل اجرایی برنامه نهایت تشکر را دارم.

با آرزوی شادی و سلامتی

با سپاس

مینا نوری زاد

جهت دریافت فایل PDF کلیک نمائید.

جهت مشاهده تصاویر برنامه کلیک نمائید.