ییلاق سوته ( 3 مهر 94 )

گزارش برنامه ییلاق سوته

تاریخ اجرا: 3 مهر 94           سرپرست: سپیده فلاحتی         راهنما: آقای رضا قنبر پور

جلودار: سمیرا عالی               عقب دار: علیرضا سندیانی       تعداد: 31 نفر (دو مینی بوس)

نفرات شرکت کننده: ابریشم عادلی- شیما خانم- مریم جمالپور- شیرین آریایی- سارا لسانی- عاطفه لسانی- خانم هنرکار و دخترشان- خانم آقاجانی- حنانه اکبری- سپیده فلاحتی- سمیرا عالی- آرمان فاضلی- محسن اکبری- مهدی ژرفی- میلاد ساحلی- امید کریمی- شایان لطفی- آرمین عربانی- حمید نور ربخش- امید جمالپور- علیرضا سندیانی- امیر داداشی- شهرام ادیبی- داوود صحرایی- رضا امیدی- محمد بدره- آرمین الماسی- آقای هنرکار- مجید حق بین- امین تاریجو

به نام خالق هستی

دشت هایی چه فراخ / مردمانی چه نجیب / آسمان نزدیک است / ابر و خورشید به دنبال همند / آری این جا ، همه جا زیباییست / و خدایی که در این نزدیکیست / لای این خرمن ها / پشت آن کوه بلند / پس آن کلبه مرد چوپان / هر کجا چشم بیاندازی ، عشق را خواهی دید / دل به کوه و صخره / دل به دشت و جنگل / دل به راه رفتن ، تو اگر بسپاری / عاشقی جز این نیست / و تو باید بروی / تا ببینی آنجا / بر نوک آن قله ، همه جا زیباییست ... و تو عاشق هستی و همین هم کافیست ...

جمعه سوم مهر:

طبق هماهنگی هایی که با هیات فومن برای راهنما انجام دادم و قرار بود که از سمت فومن به ییلاق سوته برویم اما با نظر راهنما و با توجه به اینکه برنامه کوهپیمایی در نظر گرفته شده بود از سمت شفت این پیمایش صورت گرفت. از نظر بعد مسافتی از سمت شفت کوتاهتر است و یک کوهپیمایی 4 ساعته خواهیم داشت.

ساعت 4:45 از بی بی حوریه حرکت کردیم و دوستان را در مسیر سوار کردیم و 5:30 از انزلی خارج شدیم. پس از عبور از علی آباد ( 5:50 )- آبکنار ( 6:07 )- سه راه ضیابر ( 6:12 )- لیمو ده ( 6:26 )- فومن ( 6:31 )- میر محله ( 6:40 که تقریبا در 5 کیلو متری شفت هستیم. ) در ساعت 6:45 به شفت رسیدیم و در میدان شفت برای رسیدن راهنما و همچنین خرید نان توقف کردیم. پس از آمدن آقای قنبر پور و اتمام خرید در ساعت 7:00 حرکت کردیم. طبق سایت هوا شناسی دمای شفت حدود 27 درجه و یک بارش در صبح و عصر داده بود. پس از گذر از بداب ( 7:06 )- شالما ( 7:16- یک شالما هم در ماسال داریم. )- لپوندان ( 7:22 )- علیسرا ( 7:28 )- توسه ( 7:33 ) در ساعت 7:35 به پلی در سمت راست جاده رسیدیم که باید جاده آسفالته آن را بالا برویم ولی به دلایلی که آقای راننده از قبل در این مسیر داشتند مینی بوس ها بالا نیامدند و ما در ساعت 7:45 از کنار پل ( 344 متر ) به سمت روستای مزگده و مسجد آنجا که مبدا حرکت است به راه افتادیم. ( در اصل باید مینی بوس ها تا مسجد بیایند و مسیر هم آسفالت می باشد. ) ساعت 7:55 است و ما در روستای مزگده هستیم.

حدود 12 دقیقه بعد در سمت راست جاده به تابلویی می رسیم که مسیری به سمت آبشاری به نام آبشار خاله نسا را نشان می دهد. در ساعت 8:20 به مسجد در ارتفاع 528 متری ( در سمت راست جاده ) می رسیم. پس از رسیدن تمام بچه ها از کنار مدرسه کهنه ای در ساعت 8:30 پیمایش اصلی را آغاز می کنیم. طبق گفته راهنما حدود 1 ساعتی شیب داریم که با گام گروه حدود یک ساعت و نیم طول کشید. پس از عبور از خانه های روستا و بالا کشیدن شیب تند مسیر در ساعت 10:05 به منطقه روشن بره ( 1084 متر ) که محل صرف صبحانه است می رسیم. در طول این مسیر آب نداریم. ( طبق گفته راهنما روشن بره یعنی مکانی که دیگر درخت ها تمام می شوند و می توان به راحتی آسمان و روشنایی را دید. )

پس از صرف صبحانه و با تصمیم سرپرست برای ماندن تعدادی از بچه ها و تمایل تعدادی دیگر برای ماندن با هفت نفر و به همراه راهنما در ساعت 10:40 به راه افتادیم.

در مسیر قله نراو یا نهراب زیر ابر های پاک و سپید نمایان بود. مسیر بسیار زیبا و با درختانی انبوه و برگ هایی که کم کم نوید خزان را می دادند چشمهایمان را هر لحظه به این سو و آن سو می گرداند. در ساعت 11:00 به دری چوبی در ارتفاع 1228 متری رسیدیم. در ساعت 11:55 به دشتی بسیار بسیار زیبای پای ییلاق سوته در ارتفاع 1471 متری رسیدیم. عکس هایی گرفته و به راه افتادیم.

ساعت 12:25 است و ما به ییلاق سرسبز سوته در ارتفاع 1648 متری رسیدیم

و در کلبه بسیار با صفای آنجا نوسط پدر و دختری مهربان با چای و آلوی جنگلی پذیرایی شدیم.دستشان درد نکند ، چایی که نوشیدیم یکی از خوش طمع ترین چای هایی بود که در طول این سالهای کوهنوردی نوشیده بودیم.

با تصمیم سرپرست و راهنما قرار شد ناهار را همان جا خورده و سپس حرکت کنیم. پس از خداحافظی با پدر و دختر مهربان در ساعت 2:10 به سمت روشن بره حرکت کردیم. در ساعت 3:20 به در چوبی و 3:36 به روشن بره و بچه ها رسیدیم.

پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس در ساعت 3:55 به راه افتادیم. فکر می کنم حدود ساعت 4:30 بود که رگباری تند و نسبتا کوتاه آغاز شد و مقداری خیس شدیم. ساعت 5:10 به مسجد رسیدیم و در تماسی با راننده خواستیم که بالا بیاید و خوشبختانه هر دو مینی بوس تا مسجد آمدند. پس از صحبت های سرپرست و شنیدن صحبت های دوستان سوار مینی بوس شده و 5:35 حرکت کردیم.

در انتها از خانم فلاحتی سرپرست برنامه و آقای نور بخش بابت هدایت بچه های مستقر در محل صبحانه تشکر میکنم و همچنین از راهنمای با حوصله این برنامه آقای رضا قنبر پور کمال تشکر را دارم.

شاد باشید و سلامت

عالی

جهت دریافت فایل PDF کلیک نمایید.

جهت مشاهده تصاویر برنامه کلیک نمایید.

دیدگاه‌ها

و شادکامیتان و همیشه به گشت و گذار
نقل قول کردن
+1 #2 محمد امین معصومی 1394-07-10 12:53
سلام درود بر همه ی دوستان بخصوص راهنمای این برنامه اقای قنبر پور... من خیلی دوست داشتم تو این برنامه شرکت کنم اما بدلیل خدمت سربازی نتونستم...صعود قله سیالان یادش بخیر که افتخار صعود مشترک در حضور اقای قنبر پور رو داشتم. مطمئنام با سرپرست خوش اخلاق به همگی خوش گذشته...جای من خالی...