گزارش برنامه جنگل تاریک 2 مهر 95

برنامه جنگل تاریک واقع در شهرستان لاهیجان با یک هفته تاخیر به سرپرستی آقای شهرام ادیبی در تاریخ 2 مهر 95 با 48 نفر همنورد برگزار گردید.

ساعت 5:45 دقیقه (با 45 دقیقه تاخیر ) با دو مینی بوس از انزلی به سمت لاهیجان حرکت کردیم. در مسیر برای خرید نان و وسایل صبحانه توقف کردیم. پس از یک ساعت و نیم به آرامگاه شیخ زاهد لاهیجی در روستای شیخانور (شروع منطقه پیمایش) رسیدیم.

پس از تعیین عوامل اجرایی برنامه، پیمایش را شروع کردیم

راهنما: سینا محبوب

جلودار: ابریشم عادلی

عقبدار: محمد امین معصومی

کوهیار:لیلا الله یاری، مینا نوری زاد، آرمان فاضلی، میلاد ساحلی

عکاس: مجید حق بین

]

ابتدای مسیر مسکونی بود و بیشترین شیب پیمایش را در همان بیست دقیقه اول پیمایش داشتیم. پس از حدود 45 دقیقه پیمایش در محلی برای صرف صبحانه توقف کردیم.

چایکاران در مسیر مشغول برداشت بودند و بوته های سبز چای در طول مسیر ما را همراهی میکردند. پس از صرف صبحانه و حدود بیست دقیقه استراحت در مسیر به سمت جنگل تاریک حرکت کردیم. مسیر پاکوب و کاملا مشخص بود.

حرکت از میان بوته های چای حس خوبی را منتقل می کرد. بخشی از مسیر پیمایش بوته های بلندی داشت و پر از تیغ بود. مسیر باریک ولی جذابی بود.

نسیمی ملایم صورت را نوازش میداد و آفتاب پاییزی گرمای خاصی به وجودمان میداد.

ساعت 11 به جنگل تاریک رسیدیم. درختان با تنه های بلند و برگهای در هم تنیده خود مانعی برای دیدن آسمان بودند و در گرمای ظهر خنکی مطبوعی به ما هدیه دادند. از ویژگی های دیگر منطقه وجود گونه های مختلف قارچ بود که به وفور در مسیر و گاه روی تنه درختان دیده میشد.

سرانجام پس از پنج ساعت استراحت و استفاده از طبیعت بی نظیر جنگل به سمت آرامگاه حرکت کردیم و بعد از رسیدن آخرین نفرات گروه (ساعت 19) به پای مینی بوس به سمت انزلی حرکت کردیم.