شاه معلم و کله قندی ( 3,2 دی 95 )

به نام آنکه هستی نام از او یافت

صعود شبانه و شب مانی در چادر برای صعود به قله شاه معلم ( 3058 متر ):

تعداد: هفت نفر

تاریخ اجرا: 2 و 3 دی 95

آن هنگام که سر از چادر بیرون آوردم آنقدر مبهوت زیبایی  اطرافم بودم که بدون در نظر گرفتن اینکه شاید همنوردان خواب باشند به فریاد در آمدم و صدایشان کردم که بیایید و ببینید که خالق هستی چه هدیه ای را به پاس تلاشتان به شما ارزانی داشته. دریایی از ابر دور تا دور ما ... بین زمین و آسمان ... مگر می شود .. لحظه نابی بود که فکر می کنم خیلی نادر برای دفعات بعد رخ دهد. کم کم دوستان بیرون آمدند و فریاد هریک از آنها مهر تاییدی بود بر زیبایی آنچه می دیدیم ... خدایا  شکرگزارت هستیم ... خدایا باز هم توان دیدن این زیبایی ها را بر ما ارزانی کن ... خدایا آخر تو چقدر زیبایی که چننین زیبایی را آفریده ای... خدایا سپاس می گویمت به خاطر اینکه در آن لحظه در مکان مقدس کوهستانت بودم...

پنجشنبه دوم دی

ساعت 18:35 پنجشنبه از ماسوله برفی حرکت کردیم. حجم برف بسیار بالا بود و باد شدیدی نداشتیم. در ساعت 21:35 به کلبه سنگی جاده دوریکله رسیدیم. شام مختصر به همراه چای صرف کرده و ساعت 22:15 به راه افتادیم.

کم کم ستاره ها و کهکشان راه شیری نمایان شدند و ما در زیر این زیبایی بی بدیل آسمان در حرکت بودیم. تا ساعت 3:30 بامداد جمعه در حرکت بودیم و چون باد هم شروع شده بود و نیز برای رفع خستگی در شیب قبل پاگرد چادر زده و خوابیدیم. صبح ساعت 7:00 بیدار شدیم و پس از آماده شدن و بستن چادر ها در ساعت 8:25 به سمت قله به راه افتادیم.

منظره ای که بیرون چادر مشاهده کردیم به نظر من زیباترین تصویری بود که تا اکنون که کوهنوردی می کنم دیده بودم. فرشی از ابر های سپید و پاک بر پهنه بالای دشت بین زمین و آسمان گسترده شده بود. در هیج جایی جز این جا و در همان لحظه مطمئنا همچین زیبایی را نمی توانستیم ببینیم.

باید حرکت می کردیم. در ساعت 10:30 به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکس در ساعت 10:35 حرکت کردیم.

آفتاب گرمی در حال تابیدن بود و ما سعی کردیم تقریبا بدون توقف حرکت کنیم تا به یخبندان بر نخوریم و ساعت 14:00 عصر جمعه به کلبه سنگی رسیدیم و ساعت 16:00 در ماسوله بودیم.

برنامه بسیار خوب و کاملی بود و از تجارب دوستان جدید استفاده کردیم. امیدوارم در صعود های آتی نیز همراهشان باشیم.

در انتها تشکر فراوان از آقای شهرام فرهنگی که برنامه صعود از طرف ایشان پیشنهاد شد و زحمات فراوان ایشان برای برنامه و برف کوبی بیشتر مسیر توسط ایشان.و تشکر از آقای مازیار بابت گرفتن عکس های صعود.

با مشورت همنوردان این صعود به منظور گرامیداشت سالگرد مجتبی قناعت شعار که در بهمن ماسوله جان به جان آفرین تسلیم کرد انجام گرفت و نیز بهانه ای شد برای صعود به مناسبت شب یلدا

کله قندی:

شش نفر از همنوردان دامونی نیز جمعه سوم دی ماه به قله کله قندی به ارتفاع حدود 2500 متر صعود کردند.

زمان بندی صعود:

حرکت از انزلی: 5:30       شروع صعود: 8:00     زمان رسیدن به قله: 14:15  زمان رسیدن به ماسوله: 18:30

شاد و سلامت باشید

عالی

دیدگاه‌ها

+1 #2 میلاد ساحلی 1395-10-06 10:55
خسته نباشید همنوردان خوب دامونی عکس های خیلی زیبایی بود شاد و موفق باشید
نقل قول کردن
+1 #1 امیر ارسلان 1395-10-06 09:24
ممنون از عکسهای زیباتون از شاه معلم ...
کله قندی اولین برنامه برفی من با دامون و یکی از بهترین هاش بود... دست دوستان و مخصوصا آقای رسولی عزیز درد نکنه ;-) :-)