چروده به جای امیرکوه ( 10 دی 95 )

گزارش برنامه چروده در منطقه پونل شهرستان رضوانشهر که به جای امیرکوه اجرا شد:

به نام آنکه هستی نام از او یافت

سرپرست: به علت کسالتی که برای خانم لسانی پیش آمد سرپرستی به آقای سندیانی واگذار شد.

راهنما: سعید شفقتی چروده

جلودار: آرین صفایی- فرزین اصلانی          عقب دار: رضا نوذری

کوهیاران: لیلا اللهیاری  -  امیر داداشی

راه دسترسی: سه راه پونل به خلخال را وارد شوید- مسافت جاده ای را طی کرده تا به تابلوی چروده در سمت راست جاده و کمی بالاتر تابلوی ارده می رسیم- مسیر تابلوی چروده مسیری جاده ای می باشد- ولی با همراهی راهنما گروه مسیر ارده را کمی بالا رفته و پیمایش را از مسیر جنگلی آغاز کرد. این مسیر حتما باید با راهنمای راه بلد پیمایش شود.

آسمانی شفاف .. و دلی پاک تر از ابر خدا .. و کمی همت خوب ... اگر این ها همه باشند و تو عاشق باشی و دلت را به دستان طبیعت بدهی ̜  خواهی دید همه ی دشت به شکرانه دیدار نگاهت چه به وجد آمده اند... و تو از دیدن زیبایی ها چه فراوان که سپاسش گویی ̜  بر آن خالق زیبا و رحیم...

جمعه دهم دی 95:

ساعت 5:40 از انزلی خارج شدیم. ساعت 6:40 به سه راه پونل رسیدیم و منتظر راهنما ماندیم. پس از سوار شدن راهنما به راه افتادیم. ساعت 7:30 به محل پیاده شدن و تابلوی چروده و ارده رسیدیم. کمی مسیر ارده را بالا رفته و پس از صحبت های سرپرست و راهنما در مورد مسیر و روستای پیش رو در ساعت 7:45 حرکت کردیم.

هوا بسیار خوب بود و ابتدا کمی سردی هوا احساس می شد. مسیر جنگلی بسیار زیبا همراه با سنگ ها و صخره های خزه بسته پیش رویمان بود. ساعت 8:25 برای صرف صبحانه توقف کردیم و پس از بیست دقیقه به راه افتادیم.

این مسیر دارای چهار آبشار کوچک است که آقای شفقتی در مورد آن ها برایمان توضیحاتی دادند. در ساعت 9:40 به چروده پایین رسیدیم. کمی استراحت کرده و به راه افتادیم. در ساعت 10:30 به چروده بالا رسیدیم. خانه های قدیمی بسیار زیبا با قدمتی بالا در آنجا به چشم می خورد که به گفته راهنما برای پدربزرگ ایشان بود.

در واقع این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است. پس از گرفتن عکس از بنا ها و طبیعت آنجا به راه افتادیم. در مسیر همنوردان گروه آریا را دیدیم و پس از دقایقی با هم بودن از مسیر دیگری به سمت ییلاق برن چروده حرکت کردیم.

دور نمای رشته کوه های دیه گاه و شوشل که پر از برف بودند در هوای آفتابی و گرم در زیر نور خورشید می درخشیدند و زیبایی کوهستان دور دست را همچون تابلوی نقاشی بزرگ بر ما عرضه می کردند.

ساعت 11:25 به مکانی هموار برای استقرار گروه رسیدیم.

با اجازه از راهنما و سرپرست 4 نفر از دوستان به قصد پیمایش تا ییلاق برن به راه افتادند. ساعت 12:25 به ییلاق برن که برف بیشتری داشت رسیدیم و پس از گرفتن چند عکس در ساعت 12:50 به سمت گروه حرکت کردیم

ساعت حدود 13:30 به همنوردان رسیدیم و ناهار خورده و در ساعت 14:00 آماده رفتن شدیم.

مسیر برگشت را به لطف راهنما از مسیری دیگر رفتیم و ساعت 4:45 به مینی بوس رسیدیم.

در انتها از آقای شفقتی به خاطر وقتی که گذاشتند و راهنمای گروه در دو مسیر متفاوت بودند بسیار سپاسگزاریم.

شاد و سلامت باشید

عالی

دیدگاه‌ها

+1 #1 علی ساجدی 1395-10-15 15:37
درود بر شما خانم عالی
گزارش بسیار خوب و دقیق بود و عکس ها کاملا مناسب انتخاب شده بودند و شعر آغاز گزارش، گویای حال و هوای آن روز زیبا بود.