صعود به قند کله ( 24 دی 95 )

صعود گروه دامون انزلی به قله 2500 متری کله قندی در ماسوله ( 24 دی 95 ):

راهنما: داوود کریم بخش

سرپرست: سمیرا عالی

جلودار: مریم تمدن

عقب دار: میلاد قنبری ساحلی

تعداد: 13 نفر

به نام خالق هستی

پا نهادیم در کوه ... آسمان آبی شد ... اندکی باد وزید ... گام هامان به تن زخمی برگ ... خش خشی بود که از رفتن ما بر می خاست ... بر فراز مه و ابر قله ها پیدا بود ... و کمی دورتر از کوهستان شهر ما گم شده بود ... همگی گام نهادیم به راه  تا که فریاد زنیم آن بالا ... همت و کوشش همدیگر را ... و بگوییم که همچون یک کوه پر صلابت باشید ... در پناه خالق ̜  شاد و عاشق باشید ...

جمعه 24 دی:

پس از سوار شدن همنوردان در ساعت 5:05 از انزلی خارج شدیم. ساعت 5:37 به سه راه ضیابر و 5:57 به فومن رسیدیم. دو نفر را سوار کرده و به سمت ماسوله حرکت کردیم. ساعت 6:48 به ماسوله رسیدیم. پس از آماده شدن دوستان و تعیین جلودار و عقب دار در ساعت 7:14 ( ارتفاع حدود 945 متر ) شروع به حرکت کردیم. مسیر رسیدن به این قله زیبا از سه مسیر للندیز- کوه بن و ایلات زمین می باشد. که کوتاهترین مسیر به قله مسیر ایلات زمین است که شیب بیشتری دارد. ما نیز قصد صعود از مسیر ایلات زمین را داشتیم. پس از رسیدن به خاکی منتهی به للندیز سمت راست و به سمت بالا مسیر خود را تغییر دادیم. مسیر شیب دار و جنگلی می باشد.

در مسیر جنگلی دسته ای گراز دیدیم

ساعت 8:07 برای صبحانه کنار درخت بزرگ مسیر توقف کردیم. اندکی نسیم خنک در حال وزیدن بود که نشان از وجود باد در بالا دست بود. پس از بیست دقیقه به راه افتادیم و ساعت 8:50 به دو کلبه معروف این مسیر در ارتفاع 1425 متری رسیدیم. قله های زیبای تروشوم- قماش (گرد سایه)- شاه مولوم (شاه معلم) در بالای ابر و مه نمایان بودند و انوار طلایی خورشید بر فضای زمستانی منطقه گرمای مطبوعی ایجاد کرده بود.

از کنار کلبه ها حرکت کردیم و به مکان هموار و گسترده ای معروف به سیرک در ساعت 9:25 و ارتفاع 1645 متری رسیدیم. در بعضی قسمت های مسیر برف کمی موجود بود که بر اثر تابش خورشید یخ زده بود و سعی می کردیم از چمن های اطراف آن حرکت کنیم.

ساعت 10:15 به دکل معروف که بین کوهنوردان به آنتن معروف است رسیدیم.

ارتفاع حدود 1951 متر بود. حدود یک ربعی استراحت کرده و به راه افتادیم. از آنتن تا قله شیب مسیر بیشتر می شود و باد نیز کم کم شروع شد.

با همت خوب دوستان سنگ های قله را آرام آرام بالا کشیده و در ساعت 12:00 بر فراز کله قندی ایستادیم.

پس از گرفتن عکس در ساعت 12:25 به سمت پایین حرکت کردیم. ساعت 13:25 در کنار آنتن بودیم. پس از گذر از آنتن زیر تخته سنگ های معروف به کله قندی کوچک ناهار خوردیم و سپس حرکت کردیم.

به علت درد زانوی یکی از همنوردان با سرعت کمتری در حرکت بودیم و ساعت 16:10 به ماسوله رسیدیم.

با تشکر از راهنمای برنامه و همنوردان شرکت کننده در صعود.

شاد و سلامت باشید

عالی

دیدگاه‌ها

+1 #2 امیر ارسلان 1395-10-27 22:14
با تشکر از همنوردآن و سرپرست برنامه بسیار خوب و منظمی بود و یکی از زیباترین منظره ها عبور گله گرازها از روبروی گروه یود
نقل قول کردن
+1 #1 علی ساجدی 1395-10-26 16:34
درود بر شما
بسیار خوب هست
سروده آغاز گزارش هم انگار برای اون هوا و فضا ساخته شده بود :-)