گاوکل ( 6 اسفند 95 )

عقب دار: ارسلان باقری

کوهیاران: مریم تمدن-بهروز رسولی

تعداد: 22 نفر

از صدای سخن آب و لختی وزش باد و دل را به سر سنگ سپردن ندیدم خوش تر ... گام هامان به زمین خش خش برف به زیر پامان صخره ها و سنگ ها نهر ها و دشت ها همه در وجد و سرور ... آفتاب زیبا در پس آن کوه ها گه گداری سرکی می زد و می رفت به دنبال ثنا ... ما در این زیبایی غرق و شاکر به خدا ...

جمعه ششم اسفند:

ساعت 5:10 از انزلی خارج شدیم. یک نفر را در رشت سوار کرده و به راه افتادیم. پس از رسیدن به منجیل از انتهای این شهرستان به سمت منطقه هرزه ویل و سرو سه هزار ساله آن رفتیم. ساعت 7:50 در کنار سرو بودیم. سه دقیقه ای نرمش کرده و 8:05 حرکت کردیم.

هوا آفتابی و بسیار مطبوع بود. باد زیادی نداشتیم. ساعت 9:00 در مکانی قبل چشمه در ارتفاع 825 متر صبحانه خوردیم و حرکت کردیم. کم کم اثرات برف روی زمین مشخص شد. طبیعت این منطقه جنگلی و همراه صخره و سنگ می باشد و قله بصورت تیغه ای است و از بالای آن دریاچه زیبای سپیدرود به خوبی نمابان است.

ساعت 10:45 به محلی به نام زمین خدایه رسیدیم و به دلیل حجم زیاد برف به سمت دشت چیچک بلاغی نرفته و سمت راست دشت خدایه را روی یال بالا کشیدیم.

مسیر شیب ملایمی می گیرد . امتداد قله گاوکل به قله سردگاه نیز می رسد. ساعت 12:35 به قله رسیدیم. دقایقی به گرفتن عکس و شادمانی صعود اولی ها سپری شد.

12:55 به سمت پایین قله حرکت کردیم و جایی هموار در زیر قله ناهار خورده و سپس حرکت کردیم.

ساعت 16:10 به چشمه رسیدیم و پس از اندکی استراحت و رسیدن تمام اعضا حرکت کردیم و 17:05 به امامزاده روستای هرزه ویل رسیدیم و پس از آماده شدن همنوردان در ساعت 17:45 به سمت انزلی حرکت کردیم.