برنامه اسلار ( 20 اسفند 95 )

گزارش برنامه اسلار در شفت ( 20 اسفند 95 )

سرپرست: سمیرا عالی

راهنما: آقایان باقری- عزیز زاده و کوهنورد از شفت

جلودار: سپیده فلاحتی

عقب دار: ارسلان باقری

تعداد: 13 نفر

به نام آنکه هستی نام از او یافت

دشت را می نگرم با خودم می گویم ̜  دشت سپید ̜  کوه بلند ما در این بین به دنبال سکوت ...

گام بر سفره بس پاک و سپید دشت نهادیم و به دنبال بلندای بلند راهی دامنه کوه شدیم ...

بر فراز سر ما آن درختان بلند و بی برگ سر بر افراشته اند تا دل ابر. از پس ابر سپید آفتاب زیبا می درخشد به تن برفی خاک. آنچنان محو تماشای طبیعت هستیم که یکی با فریاد می شتابد بر ما : وقت تنگ است عزیزان ... حرکت ...

جمعه 20 اسفند:

ساعت 5:00 از انزلی خارج شدیم. مقصد ما قله اسلار از مسیر امامزاده ابراهیم شفت بود. هوا طبق سایت هواشناسی بسیار خوب و آفتابی بود و باد چندانی نداشتیم ولی طبق گفته راهنما برف زیادی در منطقه بود که در بعضی قسمت ها که دوستان با باتوم اندازه گرفتند تا حدود 2 متر برف بود.

پس از عبور از آبکنار (5:41) – سه راه ضیابر (5:49) – فومن (6:12) – خسمخ (6:20) – بعد پل حدود 5 کیلومتر تا شفت باقی بود. ساعت 6:27 به شفت رسیدیم و پس از سوار کردن راهنمایان و خرید برخی همنوردان حرکت کردیم. پس از عبور از بداب (6:40) – احمد سرگوراب (6:43) –به سمت چپ پل احمد سرگوراب- چوبر (6:51) – مبارک آباد (7:07) – لاسک (7:11) – درودخان (7:20) – طالقان (7:25) در ساعت 7:35 به امامزاده ابراهیم رسیدیم. پس از صحبت و تعیین مسیر و جلودار و عقب دار در ساعت 7:55 به راه افتادیم.

ابتدای مسیر از شیب تندی در کنار چهل چشمه بالا رفتیم و ساعت 8:55 در منطقه ای دشتی برای صبحانه توقف کردیم. پس از حدود 20 دقیقه راهی شدیم. مسیر از داخل جنگلی شیب دار می گذرد و حجم برف در بعضی قسمت ها بسیار زیاد بود و به دلیل فشرده شدن برف شاید این زیادی به نظر نمی آمد.

ولی وقتی در بعضی جا ها پاها فرو می رفت تازه عمق برف نمایان می شد. ساعت 12:35 به منطقه پی دشت که پوشیده از برف و بدون هیچ جای پایی بود رسیدیم. پس از رسیدن همه دوستان ساعت 12:45 شد.

از پی دشت تا قله در حالت عادی حدود 45 دقیقه است. پس از صحبت با راهنما و با توجه به خستگی و خیس شدن پای بعضی از دوستان پایان صعود را در همین پی دشت که در واقع پای قله بود اعلام کردم تا برای استراحت و صرف ناهار زمان بیشتری داشته باشیم. دشت بسیار فراخ بود و برف نشسته بر آن زیبایی اش را چندین برابر کرده بود. قله های نهراب و مسیر سلانسر به خوبی نمایان بودند. پس از صرف ناهار و گرفتن عکس در ساعت 14:15 راهی شدیم.

ساعت 16:05 به محل صبحانه رسیدیم و ده دقیقه ای استراحت کردیم. ساعت 17:00 نیز به امامزاده ابراهیم و محل مینی بوس رسیدیم.

با تشکر از راهنمایان برنامه و همنوردان شرکت کننده

برنامه بسیار جذابی بود بخصوص برف بازی و پرتاپ گلوله ها
نقل قول کردن
0 #1 الناز 1395-12-22 09:50
سلام همنوردان. گزارش جامع و بسیار زیبایی بود. انشالله همیشه پایدار و موفق باشید.
نوشتن ساعات دقیق مراحل عبور از شهرها. و همچنبن ورود در مسیر کوه خیلی برام حالب بود. در کل عالی بود. مننون