امیر کوه ( 18 فروردین 96 )

به نام خدا

مقصد : امیرکوه رضوانشهر

سرپرست: امیرارسلان باقری

راهنما: محمد کاظمی

جلودار: مهندس رسولی

عقبدار :علیرضا سندیانی

کوهیاران: آرمان فاضلی . علی ساجدی . محمد امین معصومی . سیامک اشکانزاده . سارا ملکی . مریم تمدن . زینب حسرت نیا

بهیاران: لیلا الهیاری .ایمان جهانی .

ثبت وقایع: ساعده فلاحت دوست

کوه نوردی صرفا یک ورزش نیست کوه نوردی روش زندگیست کوهنورد از کاستی ها گله نمی کند او یافته است زندگی فقط جریان است هرچه سبک بار‌تر قدم بگذاری جاری تر خواهی شد...

برنامه ۱۸ ام فروردین گروه کوهنوردی به مقصد امیر کوه رضوانشهر همراه 84 نفر از همنوردان صورت پذیرفت. شروع حرکت ۵ صبح از بی بی حوریه بود که به علت تاخیر گروهی از دوستان یک مینی بوس در بیمارستان انزلی با ۱۰ دقیقه تاخیر حرکت کرد تا سایر دوستان خود را برسانند...

خروج از انزلی آخرین مینی بوس ساعت 6:10 بود.

توقف جهت خرید نان از ساعت 6:31 تا 6:58 انجام شد و هر چهار مینی بوس به راه افتادیم در سر بالایی جاده خاکی برن بدلیل جوش آوردن یکی از ماشین ها در ساعت 7:47 توقف کردیم و پس از تقسیم تعدادی از مسافران آن مینی بوس به سایر مینی بوس ها راه افتادیم.

مینی بوس در ساعت 8:05 به شروع محل کوه پیمایی رسید.

پس از نرمش صبحگاهی و معرفی سرپرست و عوامل برنامه (به علت تعداد زیاد همنوردان دو‌نفر از همنوردان که دوره کمک های اولیه را گذرانده بودند به عنوان بهیار برنام انتخاب شدند) آموزش گام برداری در کوهستان و آموزش شمارش نفرات توسط آقای کاظمی   صورت گرفت و در ساعت 8:35 کوهپیمایی آغاز  شد. در حین مسیر تمرین شمارش در حین حرکت توسط دوستان انجام گرفت.

برای صبحانه در ساعت 9:13 در کنار یک جوی آب توقف کردیم.

در ساعت 9:40 کوهپیمایی ادامه یافت.

توقف جهت استراحت در ساعت11:58 صورت گرفت و تصمیم گرفته شد برای سهولت کار گروه به دو تیم تقسیم شوند و تیم دوم که ۲۷ نفر بودند ۱۰دقیقه دیرتر به راه افتادند. تیم اول به در ساعت 12:50 به مقصد یعنی خانه های برن رسیدند. تیم دوم هم ۲۵ دقیقه بعد به مقصد رسید .به محض رسیدن تیم دوم گروهی ۱۰ نفره همراه آقای رسولی و آقای کاظمی برای صعود به قله راهی شدند و در آنجا آموزش مسافت یابی توسط آقای رسولی انجام شد.

آموزش کمکهای اولیه نیز توسط آقای امیرحسین ره برای گروهی که بالا نرفته بودند در محل اتراق در ساعت 2:20 انجام شد و جشن تولد کوچکی برای یکی از همنوردان دامونی خانوم ملکی برگزار شد.

۱۵ دقیقه پس از بازگشت گروه دوم از قله و پس از گرفتن عکس یادگاری حرکت جهت کوهپیمایی جهت حرکت پس از شمارش نفرات در ساعت 4:05 شروع شد.

در میانه راه باران شروع به بارش کرد هرچند گروه برای این وضعیت آماده بودند و‌همه اعضا برای شرایط بارانی در هنگام ثبت نام توجیه شده بودند ولی با توجه به افزایش شدت باران و لیز شدن مسیر حساسیت کار برای عوامل برنامه بیشتر شد چون تعداد زیادی از دوستان اولین برنامه کوهپیمایی خود را انجام می دادند  و تلاش تیم برای جلوگیری از مصدومیت بود که خوشبختانه برنامه هیچگونه اتفاقی در بر نداشت. در ساعت 6:30 نفرات سوار مینی بوس شدند و پس از آمار گیری شروع به حرکت کردند. توقف جهت خرید بستنی در ساعت 7:40 در رضوانشهر صورت گرفت و در نهایت  8:20 به پایان مسیر یعنی شهر انزلی رسیدیم.

امیدوارم به همه دوستان مخصوصا همنوردانی که اولین بار افتخار آشنایی باهاشون رو داشتیم خوش گذشته باشه...