تروشوم در باد ( 25 فروردین 96 )

گزارش صعود به قله 2500 متری تروشوم ( 25 فروردین 96 ) :

سرپرست: بهروز رسولی

راهنما: محمد کاظمی

جلودار: مریم تمدن

عقب دار: رضا عباسپور

کوهیاران: حامد گنجی- ارسلان باقری- میثم نورایی

تعداد: 21 نفر    نفرات صعود کننده به قله: 15 نفر

به نام آنکه هستی نام از او یافت

ناگهان باد وزید... خس و خاشاک به ناگه برخاست... علف دشت به یک سو خم شد... آبگیر کوچک موج گرفت... اندکی تند گهی آهسته ̜  می رفتیم... در دل باد اسیری بودیم همچو ساری در باد... بر سر یال شتابان رفتیم... پشت سنگ قله در امان از وزش باد به شکرانه این سرسختی دست بر پرچم و بالا بردیم... تا بگوییم درست است که لذت همه در رفتن ماست.. لیک مقصد نیز خود یک هدف است و رسیدن به هدف آرزوی تک تک ماست ...

جمعه 25 فروردین:

ساعت 4:30 از انزلی خارج شدیم. برنامه ما صعود به قله تروشوم از مسیر لار چشمه و روستای زودل بود. طبق سایت هواشناسی هوا ابری و باد شدیدی داشتیم که در صبح برای ماسوله 18 کیلو متر برساعت و بعد از ظهر حدود 26 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده بود که در ارتفاعات کوهستان مسلما بیشتر بود.

ساعت 7:00 در کنار پل لار چشمه ماسوله بودیم. پس از صحبت سرپرست و تعیین عوامل برنامه در ساعت 7:07 حرکت کردیم. کمی بالاتر از روستای زودل پایین در نزدیک کلبه فنس کشی شده مسیر در ساعت 7:45 برای صرف صبحانه توقف کردیم. پس از 20 دقیقه راهی شدیم.

مسیر شیب ملایمی تا روستای زودل بالا دارد و ما در ساعت 9:25 به زودل بالا و کلبه های آنجا رسیدیم. در این جا چشمه گوارایی نیز وجود دارد. گروهی از لنگرود و فومن نیز قصد صعود به تروشوم را داشتند.

پس از استراحت در ساعت 9:55 حرکت کردیم. شیب مسیر از این جا بیشتر می شود. با تصمیم سرپرست قرار شد از مسیر سمت راست که تقریبا هموار و بدون شیب است حرکت کنیم و دیگر به سمت مسیر سنگ بزرگ که دارای شیب تند است نرویم.

صدای زوزه باد در مسیر بالا دست ما شنیده می شد و چون ما در پایین دست بودیم تا چشمه زیاد اذیتی نکرد. تعداد 6 نفر از دوستان در کنار چشمه ماندند و بقیه گروه عازم قله شدیم. گروه لنگرود و فومن نیز به فاصله کمی از ما در حرکت بودند. پای قله شدت باد بسیار زیاد بود بطوریکه گاهی موجب افتادنمان می شد.

به قول یک همنورد " گیج باد " بود. سرانجام با همت همنوردان در ساعت 13:10 به سنگچین قله اول رسیدیم و آنجا پناه گرفتیم. خط الراس زیبای قماش ( گرد سایه ) زیبا به شاه معلم استوار را نظاره کردیم و پس از گرفتن عکس در ساعت 13:20 به راه افتادیم.

از مسیر شن اسکی پایین کشیدیم و باد همچنان در تکاپوی بر هم زدن تعادل ما بود و چه زیبا بود مقاومت و تلاش ما در برابر نیروی کوهستان.

پس از رسیدن به دوستان کمی پایین تر از مسیر چشمه برای صرف ناهار در ساعت 14:45 توقف کردیم و پس از 25 دقیقه یعنی 15:10 راهی شدیم. ساعت 15:55 به زودل و کلبه ها رسیدیم و برای استراحت حدود نیم ساعت توقف کردیم. پس از گرفتن عکس و خداحافظی با آن گروه که زودتر حرکت کردند ̜ راهی شدیم.

ساعت 18:10 به کنار مینی بوس رسیدیم.

به علت باد شدید نتوانستیم برنامه آموزشی را که توسط سرپرست تهیه شده بود اجرا کنیم ولی به هر حال صعود بسیار ارزشمندی بود و این تسلیم نشدن و ادامه حرکت و تلاش دوستان بسیار ستودنی بود.

با تشکر از سرپرست برنامه و همنوردان با انگیزه

شاد و سلامت باشید

عالی

دیدگاه‌ها

0 #1 میلاد ساحلی 1396-01-27 19:38
بسیار زیبا بود خسته نباشید همنوردان دامونی درسته نبودم این برنامه رو ولی احساس کردم با خوندن این گزارش در کنار شما صعود کردم