شناسایی مسیر صعود و فرود از دو یال قله تیلار در تالش (96/2/1)

به نام آنکه هستی نام از او یافت

گزارش تصویری شناسایی مسیر صعود و فرود از دو یال متفاوت قله تیلار ( 2900 متر )در تالش:

توضیحاتی درباره مسیر پای کوه: ما در ساعت 5:00 روز جمعه از انزلی خارج شدیم و ساعت 7:07 به انتهای جاده خاکی ییلاق مریان رسیدیم. در این جا رودخانه پر آبی وجود دارد که تنها با نیسان یا پاترول می توان از آن گذر کرد. چون جاده خاکی حدود یک ساعت ( با ماشین 20 دقیقه ) به روستایی به نام گاودول دارد که اگر از این روستا برای صعود شروع شود در زمان بسیار جلو می افتیم. البته یک پل کمی بالاتر از ییلاق مریان روبروی یک خانه ویلایی وجود دارد که اگر بخواهیم از همین جا شروع کنیم می توان از آن گذر کرد.

از لطف خدا گروهی چند نفره از همنوردان تالشی که با پاترول آمده بودند قرار بود از رودخانه گذر کرده و به قله کلاهو در مجاورت قله تیلار صعود کنند. اعضای گروه لطف کرده پس از اینکه ما را از رودخانه عبور دادند توسط یکی از آنها به نام آقای کیوان برهانی با پاترول ما را تا نیم ساعتی روستای گاودول رساندند. که بسیار از ایشان و همنوردان مهربانشان سپاسگزاریم.

شروع صعود از روستای گاودول در ساعت 8:40

قله کلاهو در مسیر :

مسیر صعود در عکس مشخص شده:

دریاچه گول در پای قله که در ساعت 10:30 رسیدیم:

گذر از سه شیب تند که در عکس مشخص شده بود و رسیدن به قله تیلار در ساعت : 13:15 (و صرف ناهار)

قله سبلان از تیلار به وضوح دیده می شد

عالی

دیدگاه‌ها

0 #1 Sepidehfalahati 1396-03-06 18:35
سلام، گزارش تازه خوندم، برنامه شناسایی بسیار خوبی بود، واقعا لذت بردم، از خانم عالی هم بابت گزارش زیباشون تشکر میکنم