صعود به قله تیلار در تالش (15 اردیبهشت 96)

به نام آنکه هستی نام از او یافت

گام هامان به تن سختی سنگ / در پی حرکت مه / آسمانی آبی / همچو شاهین سبک بال به فرا سوی خیال / بر فراز قله / همگی دست به دست / و خدایی که که نزدیک تر از هر جایی آن بالاست / و صعودی زیبا / زندگی نیست جز این / دیدن این همه زیبایی و عاشق بودن

گزارش صعود به قله 2900 متری تیلار در تالش:

تاریخ اجرا: 96/2/15

سرپرست: رامین شیر جهانی

راهنما: داوود کریم بخش

جلودار: محمد کاظمی

عقب دار: حامد گنجی

تعداد: 14 نفر

جمعه پانزدهم اردیبهشت:

ساعت 4:00 بامداد از انزلی خارج شدیم. برنامه ما صعود به قله تیلار از روستایی به نام گاودول و فرود از یال مقابل آن بود. در ساعت 5:00 تالش بودیم و ساعت 6:35 به انتهای جاده روستای مریان رسیدیم. از این جا باید با وانت به روستای گاودول برویم. از قبل با آقای پور فتحی که از ساکنان روستا است برای وانت هماهنگ کردیم. وانت آنجا آماده بود و پس از سوار شدن دوستان از رودخانه گذر کرده و به سمت گاودول راهی شدیم. بدون وانت باید حدود یک ساعت مسیر جاده ای و خاکی را پیمایش کرد تا به روستا رسید. ساعت 7:00 به روستای گاودول رسیدیم. قرار شد همان جا صبحانه خورده و به راه افتیم.

هوا گرم و آفتابی بود ولی طبق سایت هواشناسی در بالا باد داشتیم. پس از صرف صبحانه در ساعت 7:30 به راه افتادیم.

این مسیر تا چشمه گول دارای آب و جریانات آب ناشی از ذوب برف ها می باشد ولی از بعد چشمه گول آب نداریم. در ساعت 9:00 به منطقه زین اسبی پای قله کلاهو رسیدیم.

استراحتی کوتاه کرده و به راه افتادیم. زیبایی منطقه به حدی است که دوست دارید در همان نقطه بمانید و ییلاقات و رشته کوه های پر برف را نظاره کنید. ییلاقاتی که سقف های رنگی آن و طبیعت بکر کوهستانی آن زیبایی بی نظیری را به وجود آورده بود.

در ساعت 9:40 به دریاچه گول و روستای آن رسیدیم حدود یک ربعی استراحت کرده و 9:55 به راه افتادیم.

شیب مسیر از این قسمت تند تر می شود و باید مسیر های شیب دار سنگلاخی دامنه کوه را پیمایش کنیم. باد کم کم بیشتر شد و ما پس از عبور از قله سنگی در ساعت 13:15 به قله 2919 متری ( طبق جی پی اس ) تیلار رسیدیم.

وزش باد شدید بود و ما پس از گرفتن عکس در ساعت 13:25 حرکت کردیم تا در جایی پایین تر و به دور از باد ناهار بخوریم. ساعت حدو 14:00 در ارتفاع 2729 متری برای صرف ناهار توقف کردیم.

یک ربع بعد به راه افتاده و ساعت 15:30 به دریاچه گول رسیدیم.

پس از استراحتی نیم ساعته در ساعت 16:00 حرکت کردیم و ساعت 17:40 به روستای گاودول در ارتفاع 1499 متری ( طبق جی پی اس ) رسیدیم. سوار وانت شده و به سمت مینی بوس حرکت کردیم. حدود ساعت 18:15 به مینی بوس رسیدیم.

قله کلاهو

این برنامه توسط عده ای از دوستان گروه در تاریخ اول اردیبهشت شناسایی و جی پی اس آن زده شد و هدف این بود که گروه نیز این مسیر جی پی اس زده شده را اجرا کند که با موفقیت انجام گرفت.

تشکر فراوان از سرپرست و راهنمای برنامه و نیز دوستانی که در این صعود سنگین با همت و اراده قوی خود موفق به فتح قله شدند.

و نیز تشکر بسیار از راننده مینی بوس آقای بهره ور که بسیار در زمانبدی صعود تاثیر گذار بودند.