گاو کل ( 24 آذر 96 )

کیا داوودی
 الناز عباسپور
سعید غلامعلی پور

شروع یک روز پر از زیبایی و رنگ,, در کنار دوستان دامونی,, پیش بسوی هرزه‌ویل منجیل, برای صعود به گاوکل زیبا...
ساعت 3.45 بامداد بود, که از سنگاچین شروع به حرکت کردیم, و طبق برنامه تک تک همنوردان رو در ساعت معین سوار کردیم و در ساعت 4.45 از انزلی خارج شدیم.
در ساعت 4.25 به پل جانبازان رسیدیم, و آخرین نفر از همنوردانمان هم به جمع ما پیوست.
همه همنوردان شاد و پرررر انرژی, در انتظار یک صعود موفق, و دیدن پاییز زییییبا و پر از رنگ و هیاهو, همگی آماده‌ی ساختن خاطرات شیرین و بیاد ماندنی....
درساعت6.10 به امامزاده هاشم رسیدیم, و20 دقیقه ایی برای خرید و سرویس بهداشتی ماندیم. و در ساعت 6.30 حرکت کردیم.
همه چیز طبق برنامه و زمان بندی پیش رفت, و ما در ساعت 7.45 کنار سرو کهنسال در روستای هرزه‌ویل بودیم.
هوا بسیار تمیز, و آسمان صاف و آفتابی بود.
حدودا 15 دقیقه‌ایی برای نرمش صبحگاهی, و صحبت با همنودان و معرفی عوامل برنامه گذشت.
و رأس ساعت 8 پیمایش را آغاز کردیم.
مناظر زیبا, از همان ابتدای مسیر چشم مینواختند.
مخصوصا جنگل زیبای پاییزی...
نور خورشید جلای فوق‌العاده ایی به رنگ های زردو طلایی داده بود,و چشم پوشی از آن ها ممکن نبود.
برای عکاسی از مناظر و صد البته همنوردان,توقف کوتاهی در جنگل داشتیم.('8.55-'8.50)
و بعد از 20 دقیقه,یعنی در ساعت 9.15 برای صبحانه, 15 دقیقه توقف کردیم, و رأس ساعت 9.30 به حرکت ادامه دادیم.
بر خلاف مسیر شروع از روستا,مسیر جنگلی دارای شیب ملایمی بود, و حتی مسیر گاهی مسطح بود
در طول مسیر,, بنا به توان گروه, چند باری توقف های کوتاه داشتیم.
در ساعت 11.20 به دشت زیبایی به نام "زمین خدا" رسیدیم.
یک دشت بسیاررر بسیار زیبا
دشتی که هنوز کمی سرسبزی به رویش مانده بود,اما برگ های خشکیده ی زرد را در خود جای داده بود و در کمال زیبایی کمی برف روی برگ هارا پوشانده بود.....
10 دقیقه ای در دشت استراحت کردیم

و در ساعت 11.30 حرکت بسوی قله را از سر گرفتیم.
بعد از اتمام مسیر جنگلی, با وجود آفتاب, و هوای مطبوع, باد شروع به وزیدن کرد.و کمی شیب مسیر افزایش پیدا کرد.
مسیر برفی و آرامبخش بود.
کمی که جلوتر رفتیم, مسیر سنگی با شیب زیاد شروع شد, و این یعنی تا قله, تنها چند صدمتری باقی مانده.
برای تعویض لباس همنوردان, چند دقیقه ای توقف کردیم و سریعا به راه افتادیم.
شیب زیاد و باد, کمی حرکت رو دشوار میکرد, که البته وجود سنگ ها در مسیر کمک کننده بود.
و بالاخره در ساعت 12.30 به قله‌ی زیبا‌ی گاوکل رسیدیم.
چشم انداز بسیاررر زیبا و با عظمت بود.
بعداز گرفتن عکس ها و کمی استراحت, رأس ساعت 13,پیمایش فرود را آغاز کردیم.
در ساعت 14.45 به دشت بزرگ رسیدیم, و برای صرف ناهار, استراحت, و عکاسی, 35 دقیقه توقف کردیم.
و در ساعت 15.20 مسیر را ادامه دادیم.
تا انتهای مسیر, به خواست و توان تیم, توقف نداشتیم.هوا کمی خنک تر از قبل شده بود.
در ساعت 16.40 به روستا رسیدیم.و 10 دقیقه ایی برای استفاده از سرویس بهداشتی توقف کردیم.
و در ساعت 17در کنار سرو کهنسال بودیم.
و بعداز سرد کردن, سوار مینی‌بوس شدیم, و به راه افتادیم.
و هیچ چیز جا نگذاشتیم, جز خاطره...