دشت و دامن ( 18 اسفند 96 )

به نام خدا

گزارش کوهپیمایی گروه کوهنوردی دامون بندرانزلی به مناسبت روز درختکاری (ارتفاعات دشت و دمن پونل )

96/12/18

سرپرست برنامه: علیرضا صفایی
جلودار : عرفان خوشدل
عقب دار: فرزین اصلانی
راهنما : آقای کاظمی

تعداد همنوردان: ۲۱ نفر

ساعت حرکت از انزلی (بی بی حوریه)
۵:۲۵
آغاز شد
ساعت  خروج از انزلی  ۶:۵صبح

ساعت ۶:۳۷  دقیقه. مینی بوس در رضوانشهر برای خرید نان  نگه داشت و همنوردان خریدهای خود را انجام دادند. سپس در ساعت  ۷:۰۰  به سمت محل کوهپیمایی حرکت کردیم.
پس از طی مسافتی  ساعت ۸:۵ دقیقه به محل کوهپیمایی رسیدیم و سرپرست برنامه پس از صحبتی کوتاه درباره ویژه برنامه روز درختکاری و کاشت نهال  در محلهای مورد نظر. و معرفی جلودار و عقب دار و راهنمای برنامه
همنوردان با در دست داشتن نهال های کوچک و بزرگ . کوهپیمایی  را در ساعت ۸:۱۷ دقیقه آغاز کردند.

پس از طی مسیر جاده روستایی در ساعت ۸:۵۰ دقیقه استراحتی کوتاه کرده و ساعت ۸:۵۵ دقیقه به راه افتادیم.

سپس در ساعت ۹:۴۰  دقیقه برای صرف صبحانه ایستادیم و در امتداد جاده و زیر سایه درخنان نشستیم. در حین خوردن صبحانه کمی پایین تر از شیب.تپه ای کوچک. یک چوپان را دیدیم که  به همراه یک  گوسفند و بره تازه متولد شده آنجا نشسته است. بره حدود یک ساعت پیش متولد شده بود و هنوز نمی توانست روی پای خودش بایستد و همگی از دیدن آن  بره زیبا حسابی به ذوق آمدیم.
سپس در ساعت ۱۰:۵دقیقه پیمایش را آغاز کردیم. در حین کوهپیمایی صدای وزش باد شدیدی از دور دست دامنه های کوه شنیده می شد و از هرسوی مسیر جاده باد بسیار تندی همراه با گرد و خاک شروع به وزیدن گرفت که حرکت گروه را کمی کند کرده بود و منجر  به ایستادن در تایم هایی کوتاه میشد.

ساعت ۱۰.۵۰ دقیقه استراحت کوتاهی کرده و سپس ساعت  ۱۱  دو مرتبه حرکت کردیم.
پس از پیمایشی پرچالش و بادخیز. ساعت ۱۱:۴۰دقیقه به محل دشت و دمن رسیدیم و در  دو  کلبه چوبی با اندکی فاصله  مستقر شدیم .اما همچنان در کلبه هم  از وزش باد شدید در امان نبودیم.
پس از کمی استراحت و صرف ناهار. همنوردان به دنبال محلی برای برپا کردن اتشی گرم بودند تا با نوشیدن چای کمی گرم شوند و سرپرست برنامه .محلی مناسب .که از انباشت سنگهای رسوبی بود و در مسیر تند باد نبود پیدا کرد و  درآنجا با جمع کردن هیزم.آتشی بزرگ برپا کردیم و بساط چای فراهم شد و پس از آن سیب زمینی ها را در خاکستر پختیم.

پس از آن ساعت ۳:۵۰دقیقه  همنوردان برای کاشتن نهال های خود اماده شدند و به محلی مناسب برای کاشت نهال ها رفتیم و در حرکتی زیبا برای حفظ منابع طبیعی و گرامیداشت روز درختکاری
 ۱۵ نهال از انواع درخت های تزیینی و میوه به فواصل معینی کاشتیم و پس از آن آنها را آبیاری کردیم.(البته بنده را برای اوردن آب به محل اسکان فرستادند و  در غیاب من عکس دسته جمعی را گرفتند) البته به طنز بیان شد. و در واقع هدف اصلی همنوردان دامونی  کاشت نهال ها  و زنده نگه داشتن طببعت  بود.

پس از آن در ساعت  ۴.۳۰  به سمت پایین جاده حرکت کردیم.
ساعت ۵:۰۰ استراحتی کوتاه کرده و ۵:۵دقیقه به راه افتادیم.
ساعت ۵:۴۵  استراحت مجدد کوتاه.
۱۷:۵۰ دقیقه حرکت دوباره.

در ساعت۶:۳۰ دقیقه به  مینی بوس رسیدیم و پس از حرکت مینی بوس در قهوه خانه ای برای  صرف چای نگه داشتیم و ساعت ۶:۴۵دقیقه به سمت انزلی حرکت کردیم.
ساعت ورود به انزلی ۸:۳۰

جای دارد از  سرپرست خوب برنامه آقای علیرضا صفایی و همراهی همه همنوردان دامون و عوامل  یاری گر در اجرای این برنامه خاطره انگیز  و همچنین  عکاسان عزیز که برای ثبت این خاطره زیبا زحمت کشیدند تشکر  و قدردانی کنیم.