آبشار پره سر ( 1 تیر 97 )

به نام خدا

برنامه آبشار دوقلو درتاریخ 1 تیر 97 به سرپرستی خانم مریم پورنعمت و با 29 شرکت کننده اجرا شد.

راهنما: امیر داداشی

جلودار: نازنین ایلبیگی

عقب دار: سیامک اشکانزاده

کوهیاران: زینب حسرت نیا،  نیما عزیزی، وحید روزرخ و صالح غنی پور

دو مینی بوس بدلیل تاخیر تعدادی از همنوردان در ساعت 6:02 از بندرانزلی خارج شدند.  ساعت 6:25 برای سوار کردن چند همنورد و خرید نان در رضوانشهر توقف نمودیم و ساعت 6:50 دوباره به مسیرمان ادامه دادیم. ساعت 7:15 از روستای پیش محله در مسیر ویسادار عبور کردیم و ساعت 7:22 به عوارضی ویسادار رسیدیم و در جاده های خاکی ویسادار و زیر سایه درختان بلند دوطرف جاده به حرکت ادامه دادیم هوا نسبتا گرم و آسمان صاف و آفتابی بود. درنهایت ساعت 7:45 بدلیل بسته بودن جاده مینی بوس ها قادر به عبور نبودند. آواری از سنگهای ریز و درشت ریخته شده از کوه مسیر جاده را بسته بود و تعدادی بولدزر در محل به چشم می‌خوردند. بگفته یکی از کارگرها این کار برای تعریض جاده انجام شده بود.

گروه شروع به بالا رفتن از آوار کرده و ساعت 8:02 به آنطرف آن رسید و به حرکت ادامه داد. ساعت 8:11، طی توقفی کوتاه، سرپرست برنامه عوامل گروه را معرفی نموده و موارد زیست محیطی و ایمنی را به همنوردان یادآوری کرد و سپس گروه به مسیر خود ادامه داد. ساعت 8:37 از کنار  یک مزرعه پرورش شتر مرغ که در مجاورت رودخانه قرارداشت عبور کردیم. سپس به یک دوراهی رسیدیم که هر دو به آبشار منهی میشد. یکی مسیر خاکی جاده ای که در معرض تابش مستقیم آفتاب بود و دیگری مسیر جنگلی که با پیشنهاد راهنما از مسیر جنگلی ادامه دادیم.

داخل جنگل به لطف وجود درختان بسیار خنک بود نسیم ملایمی می وزید و خبری از آفتاب داغ جاده نبود. در ادامه چند استراحت کوتاه در ساعات 8:50، 9:55 و 10:30 داشتیم و در  نهایت ساعت 11:00 به رودخانه ای رسیدیم و بدلیل ریزش مسیر   اصلی آبشار از ادامه مسیر منصرف شده و تصمیم گرفته شد در طرف دیگر رودخانه اتراق کنیم.

بدلیل عدم وجود سنگ کافی در رودخانه برای سهولت عبور اعضا،  همگی به ناچار بدون پوتین و با کمک عوامل برنامه از داخل رودخانه عبور کرده و در ساعت 11:20 گروه به آنسوی رود رسیده و در سایه درختان توقف نمود. در ساعت 16:54 پس از صرف ناهار و چای و استراحت تصمیم به بازگشت گرفته شد و اینبار بجای عبور از داخل رودخانه همگی از مسیری که آقای داداشی راهنمای برنامه با گذاشتن تعداد زیادی سنگ و یک تنه درخت در وسط رودخانه ایجاد نموده بود عبور کردیم و به مسیر خود ادامه دادیم. ساعت 17:45 به منطقه ای رسیدیم که چند پله سنگی وجود داشته و در سمت راست پایین پله ها رودخانه با فشار زیادی به پایین سرازیر میشد.

گروه برای گرفتن عکس دسته جمعی درآنجا توقف نمود و سپس مسیر ادامه پیدا کرد و پس از دو استراحت کوتاه در ساعات 18:22 و 19:25 در نهایت در ساعت 19:45 به آوار ابتدای مسیر رسیده و پس از عبور از آن در ساعت 19:45 سوار مینی بوس ها شده و به طرف انزلی حرکت کردیم. درمسیر بازگشت، درساعت 20:30 برای خرید بستنی طبق روال همیشگی گروه توقف نموده و در نهایت ساعت 21:40 به انزلی بازگشتیم.