باباچال ( 22 تیر97 )

به نام خدا

برنامه باباچال ماسال در تاریخ 22 تیرماه 97 به سرپرستی سیامک اشکان زاده با  51 شرکت کننده انجام شد.

عوامل گروه عبارت بودند از:

جلودار: فرانک منصف

عقبدار: رضا ایلبیگی

کوهیاران: میلاد ناصح، وحید روزرخ، زینب حسرت نیا و محدثه ایلبیگی

گروه ساعت 6:20 با سه مینی بوس از بندرانزلی خارج شد. پس از یک توقف کوتاه جهت خرید نان به حرکت خود در مسیر ادامه دادیم و ساعت 7:40 به یک دوراهی رسیدیم و از راه سمت راست ادامه دادیم. دمای هوا حتی در آن ساعت از صبح هم بالا بود. ساعت 8:06 به ابتدای مسیر صعود رسیدیم که قهوه خانه ای با چند آلاچیق در آن وجود داشت و صبحانه را همانجا صرف کردیم. اسم منطقه ای که در آن قرار داشتیم را از صاحب قهوه خانه سوال کردیم که آنرا تالاب درّه معرفی کرد. درساعت 8:53 پس از صحبتهای سرپرست و معرفی عوامل گروه به سمت بالا حرکت کردیم. در ابتدای مسیر روی تخته سنگی نوشته شده بود آبشار وزان 7 کیلومتر. ساعت 9:08 از روی یک پل بتنی عبور کردیم که رودخانه ای از زیرش جاری بود. نیمه اول مسیر جاده ای خاکی بود که درمعرض تابش مستقیم آفتاب داغ قرارداشت اما نیمه دوم مسیر، پس از عبور از یک سربالایی نسبتا تند وارد منطقه جنگلی شدیم که کف آن از ریشه درختان پوشیده شده بود و شکلی پله مانند داشت. در بخشی از مسیر از رودخانه ای کم عمق عبور کردیم که چند تنه باریک درخت بعنوان پل برروی آن قرار داده شده بود. پس از چند استراحت کوتاه در ساعات 9:27، 9:36 و 10:00، ساعت  10:57 به رودخانه ای رسیدیم که بدلیل عدم وجود پل عبور از آن کمی وقت گیر بود و پس از عبور از رودخانه با کمک کوهیاران درنهایت ساعت 11:14 به مقصد که یک منطقه پردرخت در کنار رودخانه بود و از دو طرف با صخره ها احاطه شده بود رسیدیم. آب رودخانه گل آلود بود اما از دیواره صخره ها چشمه ای جاری بود که بعضی از همنوردان از آن برای تهیه چای استفاده کرده و بطری های خود را برای مسیر برگشت پر کردند. در سمت چپ ما تنه درخت خیلی بزرگی به شکل پل برروی رودخانه قرار داده شده بود و امکان دسترسی به مناطق بالاتر را ممکن میکرد. پس از صرف ناهار و چند ساعت استراحت، گروه درساعت 16:11  بسمت پایین حرکت کرد. ساعت 16:25 از رودخانه دوم و ساعت 16:50 از رودخانه اول عبور کردیم. درآن ساعت از روز دمای هوا کمی پایینتر آمده و نسیم ملایمی میوزید. پس از یک استراحت در ساعت 17:15 و چند توقف خیلی کوتاه نهایتا در ساعت 18:40 به قهوه خانه ابتدای مسیر رسیده و پس از توقفی کوتاه در قهوه خانه، ساعت 19:00 به سمت انزلی حرکت کردیم.

ساعت 20:20 برای خرید بستنی توقف نموده و پس از 10 دقیقه حرکت کردیم و در نهایت، گروه ساعت 21:05 به انزلی بازگشت.