لاسه سر ( 18 آبان 97 )

سرپرست: عرفان خوشدل       راهنما: رامین شیر جهانی

جلودار: سعید غلامعلی پور      کوهیاران: مریم تمدن – علیرضا سندیانی

عقب دار: ارسلان باقری         سرپرست تیم کوه روبار : امیر داداشی

برنامه این هفته گروه قرار بود بصورت دوگانه کوه روبار – لاسه سر اجرا شود. یکی دیگر از اهداف گروه نصب تابلو قله توسط گروه  بر فراز لاسه سر بود که این تابلو توسط اعضای گروه تهیه و در روز صعود توسط نفرات به بالا حمل شد. لاسه سر در قسمت جنوب غربی شهرک تاریخی ماسوله قرار دارد و با ارتفاع تقریبی 2620 متر جز قلل شاخص ماسوله می باشد.

جمعه هجدهم آبان:

با هماهنگی های انجام شده مینی بوس ها در ساعت 4 صبح وارد انزلی شدند و در ساعت 4:30 از انزلی خارج شدیم. پس از خرید نان در فومن در ساعت 7:00 به ماسوله رسیدیم. قرار بود تعدادی از همنوردان از رشت به ما ملحق شوند که پس از رسیدن آنها در ساعت 7:20 به سمت درخت گردو معروف که محل صبحانه نیز بود حرکت کردیم. پس از بیست دقیقه صرف صبحانه و توضیحات برنامه در ساعت 7:40 تیم قله از تیم کوه روبار جدا شد. هوا تقریبا ابری بود و در چند جای مسیر مه بر فراز قله کاملا مشخص بود. در طول مسیر از چند رودخانه عبور کردیم و در ساعت 9:45 به منطقه پر درختی که به دالان بهشت معروف است رسیدیم. طبیعت بکر و رنگارنگ پاییزی زیبایی خود را در این منطقه بیشتر از هر جای دیگری به رخ ما می کشید.

در دالان بهشت همه جا پاییز بود و پاییز... در ساعت 10:00 به کوه روبار رسیدیم. مثل همیشه فضای باز و و گسترده دشت با رود های کوچک رقصان در میان خود چاره ای جز لذت بردن از این همه زیبایی برایمان نگذاشته بود. باید بگویم که چقدر همیشه تشنه دوباره دیدن دشت کوه روبار هستم. پس از استراحت در ساعت 10:30 از کوه روبار خارج شدیم. از نکات جالب برنامه حضور سگی در کنارمان بود که از دشت به ما ملحق شد و تا پایان برنامه در کنار ما بود. بعد نیم ساعت کم کم مسیر پیش رویمان سفید پوش می شد و دیگر تمام مسیر برفی بود. وجود برف با عمق کم در شیب دامنه های گام برداری و برف کوبی را برایمان کمی سخت کرده بود.

اما هر چه به سمت قله نزدیم می شدیم بر عمق برف افزوده می شد که این امر موجب راحت تر شدن برف کوبی برایمان شد. حدود ساعت 12:20 به منطقه آلاسر رسیدیم. بعد از آلاسر شیب مسیر کمی کمتر شد.

از ابتدا تصمیم بر این شده بود که تابلو بر روی قله اصلی (دوم) که بلند تر است نصب شود. اکثر گروه ها هنگام صعود به قله اول صعود می کنند اما قله دوم ارفاعش کمی بیشتر از اولی است. کمی قبل از ساعت 14:00 قله اول را پشت سر گذاشتیم و به سمت دومی حرکت کردیم. کمی قبل از قله اصلی به دلیل وجود برف و و مه شدید در منطقه از ادامه مسیر منصرف شدیم و تصمیم گرفته شد که تابلو را در همان مکان نصب کنیم و بعد در فرصتی دیگر آن را به مکان اصلی انتقال دهیم. پس از نصب تابلو در همان جا ناهار خوردیم و در ساعت 14:30 مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. در ساعت 17:00 به کوه روبار رسدیم و کم کم هوا رو به تاریکی می رفت. کمی پس از خروج از کوه روبار توقفی کوتاه برای روشن کردن هد لایت ها کردیم. به دلیل وجود مه در منطقه مسیر برگشت گل آلوده تر شده بود که موجب کندی حرکت ما می شد.

به دلیل طولانی شدن زمان برگشت ما از قله تیم دوم با هماهنگی سرپرست زودتر حرکت کرده و به سمت انزلی راهی شده بودند. سرانجام در ساعت 20:30 به ماسوله رسیدیم و پس از شستن پوتین ها سوار مینی بوس شده و در ساعت 23:30 به انزلی برگشتیم.

در انتها جا دارد از زحمات تمامی همنوردانی که در حمل تابلو تا قله زحمت کشیدند تشکر کنم و تشکر ویژه از آقای داداشی سرپرست و راهنمای تیم کوه روبار.