آسمان سرا ( 21 دی 97 )

به نام خدا

گزارش برنامه آسمان سرای منجیل گروه دامون انزلی ( 21/10/97 )

سرپرست: نازنین ایل بیگی اصلی

راهنما: سینا طاهری

جلودار: رضا ایل بیگی اصلی

عقب دار: سیامک اشکانزاده

کوهیاران: مریم تمدن- علیرضا سندیانی

تعداد: 19 تن

برنامه بصورت مشترک به همراه گروه کوهستان منجیل و رئیس هیات کوهنوردی رودبار ( آقای نجاتی ) با تعداد 21 برگزار شد.

حرکت مینی بوس برای سوار کردن همنوردان از ساعت 3:40 صبح جمعه از پردیس انزلی شروع شد و ساعت 4:00 از انزلی خارج شدیم. ساعت 5:04 پس از سوار کردن چند نفر از همنوردان رشتی به سمت منجیل حرکت کردیم. ساعت 5:37 به امامزاده هاشم رسیدیم و حدود هشت دقیقه ای توقف کردیم و ساعت 5:45 به راه افتادیم. در ساعت 6:48 به سرو زیبای هرزه ویل رسیدیم. پس از پیاده شدن و صحبت با آقای نجاتی و معرفی عوامل برنامه حرکتمان را در یک روز زیبا و آفتابی زمستانی آغاز کردیم. در ساعت 8:36 برای استراحت و صرف صبحانه توقف کردیم. در ساعت 9:00 به راه افتادیم. مسیر زیبا و روح نواز بود.

خش خش برگها زیر گام هایمان حس دل انگیزی داشت. ساعت 11:24 به دشت کوچکی رسیدیم که چشمه ای هم در آنجا بود. اکثر افراد گروه کوهستان منجیل و 3 تا از همنوردای ما به همراه همنورد عزیزم خانم تمدن در همین منطقه ماندند و ما که 15 نفر بودیم با تعدادی از گروه کوهستان منجیل به سمت قله حرکت کردیم.

مسیر شیب تقریبا تندی داشت و هوا نیز کمی سرد تر شده بود. کم کم باد شروع به وزیدن کرد. از جنگل که خارج شدیم باد و سرما کاملا احساس می شد. به علت بارش برف در روز های گذشته و باقی ماندن آن روی زمین هواز سوز خاصی داشت. در ساعت 13:10 به قله زیبای آسمان سرا رسیدیم. به علت باد و سوز زیاد سریع عکس گرفته و حرکت کردیم. ساعت 14:40 به همنوردان در دشت رسیدیم. پس از صرف ناهار و انجام آواز محلی توسط گروه کوهستان منجیل در ساعت 15:15 به سمت پایین حرکت کردیم. ساعت 17:15 برای استراحت و نوشیدن چای هیزمی توقف کردیم. و پس از گرفتن چند عکس گروهی در ساعت 19:00به مینی بوس رسیدیم. پس از خداحافظی با گروه خوب کوهستان منجیل در ساعت 19:10 به سمت انزلی حرکت کردیم. ساعت 20:15 به امامزاده هاشم رسیدیم و برای خوردن چای و کلوچه توقف کردیم. ساعت 20:45 به راه افتادیم و 21:05 به رشت رسیدیم و در ساعت 21:54 به شهر انزلی رسیدیم و یک روز زیبا همراه با گروه دامون به پایان رسید.