توچال ( 2 و 3 اسفند 97 )

به نام خدا

صعود قله 3962 متری توچال تهران در تاریخ ،سوم و چهارم اسفند۹۷ ، توسط گروه کوهنوردی دامون انزلی با موفقیت برگذار شد

سرپرست : اقای علیرضا سندیانی

راهنما: اقای میثم نورایی

جلودار: خانم مریم تمدن

عقب دار: اقای ارسلان باقری

تعداد: 12

حرکت از ترمینال انزلی، با اتوبوس، ساعت۱۲:۰۵ شب و رسیدن به ترمینال ارژانتین تهران ساعت۵:۴۵ صبح پنج شنبه، و رسیدن به سربند ۶:۱۵ صبح و میدان کوهنورد۶:۳۴ صبح، بعد از دقایقی منتظر ماندن برای باز شدن مغازه ها برای صبحانه، ۷:۲۸ در مکانی زیبا و دلنشین، صبحانه ای بسیار خوشمزه خوردیم،و ساعت ۸:۳۰ حرکت شروع شد ، ۱۱:۰۲ صبح رسیدیم به قرارگاه هلال احمر و بعد از دقایقی استراحت ۱۱:۱۸  به سمت پناهگاه حرکت کردیم.

۱۲:۱۰ ظهر به پناهگاه شیر پلا رسیدیم،

بعد از خوردن نهار در رستوران پناهگاه ، رفتیم داخل خوابگاهمون برای استراحت، و بعد از خوردن شام حدودای ساعت ۷:۳۰، در ساعت۹:۳۰ شب رفتیم برای خواب و استراحت، صبح ساعت ۵، از خواب بیدار شدیم، ودر ساعت۵:۴۵ صبح صبحونه رو در رستوران پناهگاه خوردیم، حرکت از پناهگاه شیرپلا ۶:۲۰ صبح، در هوایی بسیار سرد شروع به حرکت کردیم

۸:۳۵ به پناهگاه امیری رسیدیم، بعد دقایقی استراحت کردن و خوردن تنقلات، از پناهگاه بیرون امدیم، مسئول امداد و نجات هلال احمر شروع به دادن هشدار به همنوردان برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدن انگشتان نمود، و همنوردان اقدامات لازم را انجام دادن و ۸:۵۰ شروع به حرکت کردیم،باد خیلی سردی می وزید، همه افراد گروه با تمام توان به مسیر ادامه میدادیم، انسجام خاصی بین افراد گروه موج میزد، و در ساعت ۱۱:۰۵ صبح به قله زیبای توچال رسیدم، بعد از گرفتن عکس یادگاری،حرکت به سمت تلکابین رو شروع کردیم ،۱۱:۵۰به تلکابین توچال رسیدیم،ساعت ۱۳:۳۵ ظهر همگی از تلکابین پیاده شدیم، و در ساعت ۲ ظهر رفتیم برای نهار ، بعد از خوردن نهار ، به سمت ترمینال حرکت کردیم و ساعت ۵ عصر به سمت انزلی حرکت کردیم،۱۰:۴۵ شب به انزلی رسیدیم.