آرننگاه ( 16 فروردین 98 )

گزارش صعود به قله آرننگاه (۱۸۵۰ متری )شفت:

بهار بازگشته است و زمین مانند یک کودک است که شعر میداند ( راینر ماریا ریلکه)

تاریخ اجرا: ۱۶ فروردین ۹۸
عوامل گروه:
سرپرست برنامه: نازنین ایل بیگی اصلی
راهنما: اقای عزیز زاده( از شفت)
جلودار: خانم فرانک منصف
عقب دار: اقای صادق موسوی
تعداد افراد شرکت کننده : ۲۰ نفر( به همراه یک نفر از همراهان اقای عزیز زاده)
تعداد افراد صعود کننده: ۱۳ نفر

زندگی به هیچ وجه اسرارآمیز نیست. بر هر برگ درخت، بر هر ریگ ساحل، زندگی را می خوانیم. این زندگی است كه در هر پرتو آفتاب می رقصد؛ هر آنچه می بینی، خود زندگی است با تمام زیبایی.( اوشو)

صبح روز جمعه ، ۱۶ فروردین ۹۸ ساعت ۴:۵۵ صبح از انزلی خارج شدیم، و در رشت بعد از سوار کردن یکی از همنوردای خوبمون ساعت ۶:۱۰ از رشت خارج شدیم و ساعت ۶:۴۰ میدان شفت بودیم، و ساعت ۷:۳۰ در محله شالش از مینی بوس خارج شدیم ،با دیدن راهنما و صحبت کردن با بچه های گروه و معرفی عوامل برنامه ۷:۴۰ حرکت را شروع کردیم.

بعد از طی کردن مسافتی ، ساعت ۹ برای صبحانه ایستادیم و بعد از صرف صبحانه ، ۹:۲۰ به مسیر ادامه دادیم، هوا ابری بودو مسیر بسیار بسیار زیبا بود، گلهای بهاری انرژی خاصی از خودشون ساطع میکردن ، ساعت ۱۰:۲۰ استراحت ۵ دقیقه ای داشتیم برای خوردن تنقلات و نوشیدن اب و ...صدای گوش نواز رودخانه در طول مسیر و جریان آب ، ارامش خاصی در وجودمان جاری میکرد، ساعت ۱۱:۲۴ ، به( شلمه جار)  در ارتفاع ۱۳۳۲متری رسیدیم ، افتاب زیبایی می تابید و گرمای خاصی داشت ، بعد از کم کردن لباس ،ده دقیقه در این مکان استراحت داشتیم وتصمیم گرفته شد ، گروه به دو دسته تقسیم شود ، دسته  اول با سرعتی بیشتر به سمت آرننگاه حرکت کنند و دسته دوم آهسته به دنبال دسته اول حرکت کنند ،ساعت ۱۲:۲۰به استراحت گاه فرهنگیان رسیدیم، بعد از دقایقی استراحت ، شروع به حرکت کردیم

با صحبت هایی که شد ، دسته دوم بعد از پیمایشی که داشتند در استراحت گاه فرهنگیان ماندند،قله نراو یا نهراب ( بام شفت ) در شرق شلم جار و قله آرننگاه در جنوب و شمشیر ژنه لاس و دایله سر در غرب آن است. از شلم جار تا آرننگاه مسیر شیب دار داریم، بعد از گذشتن از درختان بسیار زیبا با شکوفه های بهاری ، ساعت ۲ ظهر به قله هموار آرننگاه رسیدیم.بعد از گرفتن عکس یادگاری و دقایقی استراحت، ۲:۲۰ ظهر به سمت پایین ، به سمت استراحت گاه فرهنگیان ، حرکت کردیم، ساعت ۳:۳۳ عصر به کلبه  فرهنگیان رسیدیم و پس از صرف نهار در کنار دوستان خوبمون و خوردن چای هیزمی و استراحت،۴:۳۰ به سمت پایین حرکت کردیم. بعد از رد شدن از پل در منطقه گمبارود (در این منطقه  دوتا رودخونه بهم میرسیدن، سمت راستی از ییلاق گمبا،و سمت چپی از ییلاق پشارود و النز و گرداب بودند که این مکان محل تلاقی شان است ) ، و‌در ساعت۹:۱۵شب به مینی بوس رسیدیم و ساعت۱۲ شب به انزلی رسیدیم.

با تشکر از راهنمای خوبمان آقای عزیززاده که با صبوری و مهربانی در کنارمان بودند و اطلاعاتشان در مورد منطقه را در اختیار ما گذاشتند.