ارتفاعات متش جایگزین عجم داغ (31 فروردین 98)

سرپرست : ارسلان باقری
راهنما: رامین شیرجهانی
جلودار: مریم تمدن
عقب دار: سوگند عسکری

مینی بوس راس ساعت تعیین شده در ۳ بامداد از بی بی حوریه حرکت کرد و تمامی همنوردان یکی یکی در ایستگاههای از پیش تعیین شده سوار شدند. به همراه می نی بوس دو اتومبیل شخصی هم بود و در ساعت ۳:۴۵ دقیقه از انزلی خارج شدیم. هوا در طول مسیر بارانی بود. هرچه به منطقه کوهستانی نزدیکتر می شدیم دمای هوا کاهش می یافت. ساعت ۶ صبح به جاده خلخال رسیدیم. هوا بسیار سرد بود و تگرگ شروع به باریدن کرد. در امتداد جاده پیش رفتیم تا جایی که شدت باریدن برف بیشتر شد. سرپرست تصمیم گرفت که توقف کنیم و با راهنمای برنامه آقای شیرجهانی و دو تن از اعضای هئیت مدیره وارد شور شد و برای اجرای ادامه برنامه مشورت گرفت. در این فاصله همه از مینی بوس خارج شده و در جاده خلوت شروع به برف بازی کردند. در نهایت در ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه تصیم به برگشت گرفته شد. در روستای مَتش توقف کردیم. کلبه ای کرایه شد تا دوستان در آنجا اطراق کنن.

از ساعت ۷ تا ۸ در کلبه و اطراف آن بوده و صبحانه صرف شد. در ادامه و در ساعت ۸ صبح همگی بجز سه تن از افراد به همراه سرپرست شروع به کوهپیمایی در ارتفاعات روستا کردند که همراه با چالشهایی بود.

باریدن برف شدیدتر شده بود ولی گروه با نظم به حرکت ادامه میداد. برف تازه روی زمین نشسته بود و احتیاج به ایجاد پاکوبهای جدید داشت که نفرات جلو ایجاد می کردند و نفرات عقب به صورت منظم در مسیر پاکوبها حرکت می کردند.  تا ارتفاع ۲۱۰۰ متری رفته و پس از گرفتن عکس گروهی در ساعت ۱۰ صبح به کلبه برگشتیم. روستا پوشیده از برف بود و همه برف بازی کرده و حتی آدم برفی ساختند. پس از صرف نهار و در ساعت ۱:۳۰ دقیقه به سمت انزلی حرکت کردیم و ساعت ۴ وارد انزلی شدیم.