کله قندی (27 دی 98)

جلودار: رامین شیرجهانی

عقبدار: صادق موسوی

تعداد نفرات شرکت کننده: 13

به علت بوران شدید و عدم امکان ادامه ی مسیر، صعود تا آنتن انجام پذیرفت.

...

گزارش برنامه کله قندی ۹۸/۱۰/۲۷

با درود بر خداوند کوهستان
کوهستان های پوشیده از برف
و این عشق است که کوهنوردان را در تاریکی بامداد زمستان از خواب ناز بیدار می کند و به سوی بلندای کوهساران می کشاند.

در روز بیست و هفتم دی ماه حرکت ما با سوار شدن نخستین همنورد در ساعت ۴ بامداد آغاز شد، پس از سوار شدن دیگر دوستان و خروج از انزلی در ساعت ۴:۳۰ حرکت به سوی ماسوله آعاز شد ، در ادامه آخرین همنورد سر ساعت ۴:۵۰ در علی آباد سوار مینی بوس شد.

ساعت ۵:۴۵ از فومن گذشتیم و در ساعت ۶:۴۵ به ماسوله رسیدیم.
به علت سردی هوا چاله های آب یخ زده بود، ولی خوشبختانه در مسیر با یخ زدگی جاده روبرو نشدیم.
پس از آمادگی همنوردان و صحبت های سرپرست و معرفی عوامل اجرایی، حرکت گروه از ماسوله در ساعت ۷:۰۵ از کنار آرامستان ماسوله و از مسیر ایلات زمین آغاز شد.
در محدوده ماسوله برفی وجود نداشت ولی کمی بالاتر در منطقه جنگلی به برف رسیدیم.

در ساعت ۸:۳۰ با رسیدن به کلبه ها حجم برف هم افزایش یافت.
پس از کمی استراحت در کنار کلبه ها، مسیر را به سوی آنتن ادامه دادیم.
بارش برف به صورت پراکنده در قسمت هایی از مسیر وجود داشت.

با افزایش ارتفاع، حجم برف افزایش یافت و با وجود این که راهنمای برنامه و همنوردان با سابقه تلاش کردند که گروه از مسیر کم برف حرکت کند، ولی در برخی قسمت های عمق برف به ۵۰ سانتیمتر می رسید و برف کوبی حرکت گروه را کند کرده بود.

در نزدیکی آنتن تغییرات جوی زیاد شد و با وزش باد تند و کوبیدن برف های یخ زده به صورت همنوردان ادامه مسیر را سخت تر کرد.
گروه در ساعت ۱۰:۵۰ به آنتن رسید و پس از استراحت و بررسی وضعیت هوا و تندی وزش باد و شرایط مسیر قله، تصیمیم بر عدم ادامه و بازگشت به ماسوله گرفته شد.

در مسیر بازگشت با کم شدن ارتفاع از تندی باد کاسته شد و ساعت ۱۳:۰۵ به کلبه ها رسیدیم.
پس از صرف ناهار و کمی برف بازی در ساعت ۱۳:۵۰ به مسیر ادامه دادیم و سرانجام ساعت ۱۴:۵۰ به ماسوله رسیدیم.
همنوردان پس از آمادگی و انجام کارهای شخصی سوار مینی بوس شدند و در ساعت ۱۷:۵۰ به انزلی رسیدیم.