باباچال (13 تیر99)

برنامه باباچال (شاندرمن ماسال) گروه کوهنوردی دامون بندرانزلی در تاریخ 13 تیرماه 99 به سرپرستی خانم مریم پورنعمت و با 76 شرکت کننده اجرا شد.

عوامل برنامه عبارت بودند از:

راهنما: امیر داداشی

جلودار: سهند راسخکار

عقب دار: سیامک اشکان زاده

کوهیاران: یلدا رمضانی، فرانک منصف، الناز غلامی، صالح غنی پور، علی فرحناک، فرزین اصلانی

گروه در ساعت 5:00 صبح جمعه با 4 مینیبوس از مبدأ بی بی حوریه حرکت کرد و پس از اضافه شدن همنوردان در طول مسیر، ساعت 5:55 از بندرانزلی خارج شد. پس از توقف کوتاهی در مسیر جهت خرید نان، ساعت 7:40 با از عبور از یک جاده خاکی به محلی به نام تالاب درّه رسیدیم که دارای یک قهوه خانه بزرگ و چند آلاچیق بود و صبحانه را در آنجا صرف کردیم. در نهایت، پس از صرف صبحانه و توضیحات سرپرست و معرفی عوامل برنامه، گروه در ساعت 8:20 صعود خود را آغاز نمود. ساعت 5:35 از یک پل بتنی عبور کردیم و حدود یک ساعت اول مسیر خاکی و در معرض تابش آفتاب بود.

حدود ساعت 9:30 وارد یک مسیر جنگلی شدیم که با شیب تندی آغاز میشد و پس از عبور از شیب، بقیه مسیر نسبتا هموار بود. پس از عبور از یک پل چوبی بزرگ که رودخانه ای از زیر آن میگذشت و چند استراحت کوتاه در طول مسیر، ساعت 11:35 به رودخانه انتهای مسیر رسیدیم که بدلیل عدم وجود پل، مجبور بودیم از روی تنه درختی که جهت عبور روی رودخانه گذاشته شده بود استفاده کنیم و در نهایت ساعت 11:55 همه اعضای گروه به سمت دیگر رودخانه که مقصد موردنظرمان بود رسیدیم.

در کنار رودخانه یک دیواره سنگی وجود داشت که چشمه ای از سراسر آن جاری بود و به رودخانه می ریخت. پس از صرف نهار و چند ساعت استراحت و اهدای پیکسل گروه به تعدادی از همنوردان و گرفتن عکس دسته جمعی، گروه راس ساعت 16:00 به سمت پایین حرکت کرد و ساعت 16:20 همگی اعضا از روی تنه درخت به آن سوی رودخانه رسیدند.

ساعت 16:35 از روی پل چوبی عبور کرده و ساعت 17:15 از رودخانه اوّل رد شدیم و پس از گذر از جاده خاکی، در ساعت 18:35 به قهوه خانه ابتدای مسیر رسیدیم و پس از کمی استراحت، ساعت 19:20 سوار مینی بوس ها شده و به انزلی برگشته و حدود ساعت 21:15 وارد شهر شدیم.