کمپ و شب مانی (30 و 31 مرداد 99)

گزارش برنامه کمپ ارتفاعات رحمت آباد (رودبار) روستای سیدان، ییلاق دگاه

سرپرست: سیامک اشکانزاده

راهنما: اسفندیار یوسفی نیا

جلودار: مریم پورنعمت

عقب دار: علی ساجدی

تیم اجرایی : مصطفی لطفی، صادق موسوی، وحید روزرخ،مجید طریقی، عرفان خوشدل، علی شاه بیگی، آیدین یاری نیا، امیرعلی قنبری،عباس جوکار، فرزین اصلانی، میلاد ناصح، رضا نوذری، میثم حاجی و سهند راسخ کار

به نام خدا

برنامه شب مانی و کمپ گروه کوهنوردی دامون با شرکت ۴۳ نفر و در سه مینی بوس از ساعت ۸ صبح روز ۵شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ شروع شد. مینی بوسها پس از سوار کردن همنوردان در ایستگاههای از پیش تعیین شده در ساعت ۸:۴۵ دقیقه صبح از انزلی خارج شدند. مقصد روستای سیدان در حوزه رحمت آباد در شهرستان رستم آباد بود. در رشت راهنمای برنامه و دو تن دیگر از همنوردان نیز به گروه پیوستند. در طول مسیر و در منطقه امامزاده هاشم برای سرویس بهداشتی توقف کوتاهی نیز صورت گرفت.

همچنین دو تن دیگر از همنوردان در شهر توتکابن نیز به گروه ملحق شدند. در ساعت ۱۲ ظهر و در نهایت به روستای سیدان و منطقه مورد نظر رسیدیم. بعد از تقسیم چادرها و وسایل کمپ در میان همنوردان و صحبتهای راهنما و سرپرست برنامه آقای اشکان زاده، گروه در ساعت ۱۲:۳۴ دقیقه شروع به حرکت کرد.

بعد از نیم ساعت حرکت در کنار رودخانه توقف بیست دقیقه ای برای صرف ناهار داشت. بعد از ناهار کوهپیمایی شروع شد. حرکت گروه در امتداد رودخانه بود و بعد از کمی حرکت چالش مسیر آغاز شد . مسیر حرکت پاکوب کوهستانی بود و گروه به صورت منظم و در یک خط در یک شیب ملایم حرکت می کرد.

منظره زیبا و بی بدیلی در مقابل چشمان ما بود. دیواره های سنگی در سمت راست و جنگل زیبا در پایین دره. بعد از طی شدن این مسیر ، در ساعت ۱۶ به منطقه تقریبا بدون شیب رسیدیم که در آنجا چشمه آبی قرار داشت. بعد از استراحتی کوتاه و استفاده از آب چشمه به حرکت ادامه دادیم و پس از طی کردن دو شیب ملایم دیگر به دشت وسیعی رسیدیم که کلبه ای قرار داشت.

در نزدیکی دشت چشمه اصلی و رودخانه بود . و در نهایت و در ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه به محل برپایی کمپ رسیدیم.

این ییلاق در میان محلی ها به "دگاه" معروف است. به کمک اعضای گروه ۱۹ چادر برپا شد. آتشی برپا شد. و با استفاده از موتور برقی که دوستان تا محل کمپ حمل کرده بودند روشنایی برپا شد. شب نشینی و پانتومیم از بازی های جدانشدنی دوستان بود. صبح روز بعد در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه عکس دسته جمعی گرفته شد و بعد از جمع آوری چادرها و زباله ها و دسته بندی آنها در میان همنوردان در ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه به سمت روستای سیدان حرکت کردیم و در ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه به محل مینی بوسها رسیدیم.

قبل از محل مینی بوسها و در کنار رودخانه توقف کوتاهی داشتیم و پیکسل گروه به خانم بایرامی اهدا شد و به رسم یادبود هدیه ای نیز به آقای یوسفی نیا راهنمای برنامه اهدا شد. در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به سمت انزلی حرکت کردیم و در ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه به انزلی رسیدیم.