گاوکل ( 10 بهمن 99)

به نام خداوند کوهستان

صبح جمعه به تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹،ساعت ۳:۳۰ صبح به قصد صعود به قله ی گاوکل واقع در شهرستان منجیل حرکت کردیم.

سرپرست:فرانک منصف
راهنما:داوود کریم بخش
جلودار:عرفان خوشدل
عقب دار:پیمان رودپیما

ساعت ۴ صبح از انزلی خارج شدیم و حدود ساعت ۶:۲۰ دقیقه صبح به روستای هرزویل واقع در شمال منجیل رسیدیم، ۶:۴۵ به قصد قله حرکت کرده و پس از پیمودن ۱ ساعت از مسیر برای صرف صبحانه توقف کوتاهی کردیم.

به مسیر ادامه دادیم و وقتی به رودخانه رسیدیم به علت بارش ها و آب شدن برف ها سطح آب بالا بود و اندکی وقت گروه برای عبور از رودخانه تلف شد، پس از مدتی پیمایش به دشت خدا رسیدیم و از آن جا به سمت یال بالا رفتیم.

ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه به قله رسیده و از بالای آن چشم انداز زیبایی از سد منجیل،شهرهای رودبار و لوشان دیده می شد،ارتفاع این قله ۱۴۶۳ متر از سطح دریا است.

در این صعود ۴ تن قله اولی داشتیم،بعد از اندکی ماندن ساعت ۱۲ به پایین حرکت کردیم،هوا بسیار مناسب بود و بیشتر برف ها آب شده بود. موقع برگشت راهنما تصمیم گرفت مسیر پرشیب تر اما کوتاه تری را انتخاب کند،بعد از ۱ ساعت و نیم پیمودن مسیر پرشیب و گل آلود حاصل از آب شدن برف ها به مکانی پایین تر از دشت خدا رسیده و بعد از اندکی استراحت و صرف ناهار مسیر برگشت را از سر گرفتیم،ساعت ۱۶ ما در روستای هرزویل بودیم و بعد از عکس گرفتن با سرو سه هزار ساله به سمت شهرمان حرکت کردیم.ساعت ۷:۱۵ دقیقه به انزلی رسیدیم.