قله گاوکل

قله گاوکل با ارتفاع ۱۶۴۳ متر از سطح دریا در شهر منجیل، روستای هرزویل واقع شده است.

عوامل برنامه:

سرپرست: صادق موسوی

جلودار: مهدیه شهسواری

عقبدار: عرفان خوشدل

راهنما : داوود کریم بخش و رامین شیرجهانی

افراد شرکت کننده: صادق موسوی،مهدیه شهسواری،احمد مهرورز،سارا فولادی،صالح غنی پور،فرزین اصلانی،میلاد محمودی،مهرشاد بروجردی،آزیتا عاشوری،مسعود قلیزاده،کیارش عابدینی،ایلیا محسن پور،رامین شیرجهانی،داوود کریم بخش،عرفان خوشدل،یلدا رمضانی،مریم سلمانی

<در میان هیاهو روزگار تنها مکان امن برای روح و جان کوهستان است>

روز جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ پس از سوار کردن همنوردان در بندرانزلی توسط یک دستگاه مینی بوس ساعت ۰۴:۱۰ از شهر خارج شده و ساعت ۰۴:۴۰ به شهر رشت رسیده و با ادامه دادن مسیر ساعت ۰۶:۰۰ به منجیل رسیدیم و پس از ۴۵ دقیقه به روستای هرزویل رسیده.

مسیر صعود برنامه : جنوب قله

مسیر فرود(برگشت) برنامه : غرب قله

پس از صحبت های عوامل اجرایی ساعت ۰۷:۰۰ پیمایش را با شیب ملایمی شروع کرده و پس از طی ۴۵ دقیقه و روشن شدن آسمان برای صرف صبحانه اندکی درنگ کردیم.

ساعت ۰۸:۲۰ شروع به پیمایش به سمت قله کرده و از مسیر جنوبی قله گاوکل که دارای شیب تند و سنگلاخی و لغزنده بود عبور کرده و در نزدیکی قله تکه هایی از مسیر را دست به سنگ عبور کردیم و لازم به ذکر است که در اوایل زمستان بر خلاف تفکرات همنوردان با آفتاب گرم و سوزان تابستانی رو به رو شدیم.

ساعت ۱۱:۲۵ به قله رسیده و پس از استراحتی کوتاه و خوردن تنقلات و عکس یادگاری با تابلو ساعت ۱۲:۱۲ شروع به حرکت از مسیر غربی گاوکل به سمت پایین کرده و در این مسیر اندک برفی بر روی زمین دیدیم و در ساعت ۱۳:۴۰ به دشت خدایی چشم نواز رسیده و کمی استراحت کرده و اندکی بعد به مسیر ادامه داده و در ساعت ۱۵:۵۰ به سرچشمه رسیده و از منظره بکر و دلنواز مسیر برگشت نهایت استفاده را کردیم،و ساعت ۱۶:۰۰ به مینی بوس رسیده و بعد از عکس گروهی با سرو ۳۰۰۰ ساله هرزویل سوار بر خودرو شده و در ساعت ۱۹:۰۰ به بندر انزلی رسیده و هفته ای جدید را شروع کردیم.

با تشکر از همنوردان شرکت کننده در برنامه که با پشتکار و تلاش فراوان به قله رسیده و چه در زمان صعود و چه در زمان برگشت با سرپرست و عوامل برنامه همکاری کرده تا در کنار هم یک صعود عالی را رقم بزنند.

جهت صعود از این مسیر به این نکات توجه داشته باشید: در مسیر صعود از سمت جنوب قله آبی جهت نوشیدن وجود ندارد و زمین بسیار لغزنده و سست است