برنامه گروه کوهنوردی دامون بندرانزلی، در تاریخ ۱۷ دی سال ۱۴۰۰، به مقصد «نقله بر» رودبار، به سرپرستی الهام پور رسا و با شرکت ۵۶ تن اجرا شد.

عوامل گروه عبارت بودند از:

راهنما: اسفندیار یوسفی نیا

جلودار: فرانک محمدی پور

عقب دار: صادق موسوی

کوهیاران: مریم پورنعمت، الناز غلامی، مجید طریقی، مهرشاد بروجردی، آیدین یاری نیا، فرزین اصلانی

دهستان نقله بر جمشید آباد، از توابع رستم آباد شهرستان رودبار می باشد که در ۴۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده و متشکل از روستاهای حبیب آباد، کوله کش، مازیان و پیرسرا می باشد و به دلیل نزدیکی به تهران، قزوین، کرج و رشت، از مقاصد پرطرفدار تورهای یک روزه است.

گروه راس ساعت ۶:۰۰ صبح جمعه از بندرانزلی خارج شده و پس از توقف در شهر رشت جهت سوار کردن تعدادی از همنوردان و کمی بعد، توقف جهت خرید و پس از گذر از یک جاده آسفالته کوهستانی با کمی پیچ و خم، در نهایت ساعت ۸:۲۰ به منطقه موردنظر رسید که راهنمای برنامه آن را «جمشید آباد» معرفی کرد و از مینی بوس ها پیاده شدیم. به دلیل روستایی بودن منطقه و جهت پرهیز از ایجاد سر و صدا، عوامل گروه به سرعت معرفی شده و حرکت خود را به سمت بالا آغاز کردیم.

مسیر از داخل روستا و با شیب نسبتا تندی آغاز شد و پس از عبور از روستا وارد منطقه جنگلی شدیم و شیب همچنان تا حدود نیم ساعت ادامه داشت. سپس وارد یک دشت سرسبز و روشن شدیم که در آن باد بسیار شدیدی می وزید که حرکت گروه را سخت و کند کرده بود و برخی از همنوردان برای جلوگیری از خارج شدن از مسیر در اثر وزش باد، گاهی روی زمین نشسته و گاهی دستان یکدیگر را می گرفتند. کمی بالاتر، ساعت ۹:۳۰ جهت صرف صبحانه توقف کرده و یک ربع بعد به مسیر خود ادامه دادیم.

پس از عبور از این منطقه وارد یک جاده خاکی شدیم که از دو طرف با جنگلی تقریبا بی برگ احاطه شده بود و روی زمین پوشیده از برگهای خشک قهوه ای بود و باد، هرچند ملایمتر از قبل، همچنان می وزید. هوا آفتابی بود و گاهی حرارت ملایمی از تابش خورشید را روی بدن خود احساس میکردیم.
گروه در نهایت ساعت ۱۰:۴۰ به محلی مسطح و وسیع رسید که در آن یک تنه ی درخت بسیار بزرگ و قدیمی قرار داشت توقف کرده و گروهی از همنوردان به همراه تعدادی از عوامل گروه مسیر خود را به سمت ارتفاعات بالاتر ادامه داده و پس از ساعاتی پیمایش و رسیدن به دشتی مسطح، درحدود ساعت ۱۳:۳۰ نزد گروه اول بازگشتند.

پس از صرف نهار و استراحت و گرفتن عکس دسته جمعی، ساعت ۱۵:۱۵ حرکت به سمت پایین را آغاز کردیم. پس از عبور از منطقه جنگلی و رسیدن به منطقه دشتی، دوباره با همان باد شدید مواجه شدیم اما این بار کمی سردتر و ساعت ۱۷:۰۰ به پایین روستا و محل توقف مینی بوس ها رسیدیم و به سمت بندرانزلی بازگشتیم و در نهایت، ساعت ۱۹:۳۰ وارد شهر شدیم.