لاکه تاشون( اسالم)، مورخ ۱۴۰۱/۴/۳۱

کوهیارها: مریم پورنعمت، فرانک محمدی پور، مجید طریقی، سینا ابیشی، مهرشاد بروجردی
راهنما: اسفندیار یوسفی نیا
تعداد شرکت کنندگان: ۵۷ تن

مطابق برنامه، صبح جمعه همنوردان در ایستگاه های از پیش تعیین شده سوار بر مینی بوس ها شدند و در حدود ساعت ۵:۴۰ دقیقه از انزلی خارج شدیم. در میانه راه، در شهر رشت دیگر همنوردان نیز به ما ملحق شدند و بعد از یک توقف کوتاه در شهر رشت در ساعت ۶:۴۵ از رشت خارج شده و به مسیر ادامه دادیم. بعد از امام زاده هاشم وارد جاده قدیم شده و در امتداد رودخانه حرکت کردیم. از کنار سد گذر کرده و بعد از طی کردن جاده خاکی ( ۸ کیلومتر) در ساعت ۸:۱۰ دقیقه به روستای رشته رود رسیدیم. بعد از صحبتهای ابتدایی سرپرست و معرفی عوامل برنامه در ساعت ۸:۱۵ دقیقه پیمایش شروع شد. استارت مسیر از روستا بود. در قسمت اول روستای رشته رود پل آهنینی وجود داشت که بعد از گذر کردن از پل وارد منطقه جنگلی شدیم. مسیر ابتدایی جنگل به شکل جاده بود. در ساعت ۹:۱۰ دقیقه به محل صبحانه رسیدیم بعد از صرف صبحانه، در ساعت ۹:۴۰ دقیقه به پیمایش ادامه دادیم. مسیر پیمایش بعد از صبحانه به صورت پاکوب جنگلی بود و در برخی نقاط همراه با شیب ملایم یا تند. در حدود ساعت ۱۱ ظهر به مقصد و محل اتراق رسیدیم. محل اتراق در کنار رودخانه و محل تلاقی دو بخش از رودخانه بود که به صورت دو شاخه مشخص شده و منظره زیبایی را ترسیم می کرد. در ساعت ۱۶:۱۵ همنوردان مهیای برگشتن شدند و بعد از گرفتن عکس یادگاری مسیر برگشت را طی کرده و در ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه به محل مینی بوس ها رسیدیم. کمی قبل از رسیدن به مینی بوس ها، راهنمای برنامه آقای یوسفی نیا در حضور شرکت کنندگان از دو نوجوان شرکت کننده در برنامه به خاطر اولین حضور و تلاششان برای همراه بودن با دیگران تقدیر و تشکر کرد. بعد از سوار شدن به مینی بوس ها به سمت انزلی حرکت کردیم و در ساعت ۲۱:۱۵ به انزلی رسیدیم.